fredag 5 juli 2013

Som sagt var: Man kan väl ändra sig!

Nu har jag gjort det igen!
Min vana trogen så har jag återigen ändrat inställning. Då jag insett att jag hade fel.
Eller alltså fel hade jag ju så klart inte. Men saker och ting förändras och när man vänder och vrider så är det oftast inte svart eller vitt. Inte heller grått utan som jag ser det så är det mesta i livet fullt av färger och därför kan man alltid ändra uppfattning och testa en ny färgskala.

Vad är det nu hon svamlar om tänker vän av ordning:)
Jo det ska jag berätta nu för den som vill höra. Obs HÖRA;) Fast inte riktigt då för någon liveblogg kommer detta inte att bli. Där har jag en benhård uppfattning om vad jag tycker om livebloggar. Men den uppfattningen tänker jag hålla för mig själv;)


Många gånger har min sambo försökt få mig att läsa böcker i mobilen. Jag som älskar att läsa har bestämt hävdat att en bok ska man känna.....Man ska allra helst krypa upp i soffan eller sängen och bara mysa till det. Sedan ska man känna tyngden av boken och bläddra och höra prasslet av papper. Se antalet sidor man läst och hur många som finns kvar. Hela tiden kämpa mot lusten att tjuvkika på sista kapitlet Mmmmm Det är så en bok ska avnjutas.

MEN!!! som Tony Irving säger....
Nu har jag  hittat en ny nyans av läsning.
Jag blev uttagen som Buzzador för Storytel och får under en månad gratis LYSSNA på böcker.
Förutom att jag själv får välja fritt ur storytels stora sortiment får jag dessutom bjuda mina vänner på en gratisbok......

Aldrig hade jag väl trott att jag skulle kunna koncentrera mig på att lyssna när någon annan läser boken åt mig.

Men det kan jag!!!
Helt fantastiskt är det att kunna ha med sig telefonen överallt och bara drömma sig bort till en röst som guidar mig igenom vad jag vill.

Mitt första val blev Trollbunden i Sagan om Isfolket. Där Julia Dufvenius läser med en mjuk och inlevelsefull berättarröst.....

Jag ser fram emot många sköna "lästimmar" i sommar.

8 kommentarer:

  1. Håller med dig ang att LYSSNA på böcker. Det är en helt annan, tycker jag, upplevelse än att läsa som du beskriver vilket jag älskar själv. Däremot att istället för att läsa en bok, LÄSA i dator eller annan media det är nog inget för mig!/M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt så är det Maj....Ska man läsa så ska det kännas att man håller i en bok. Men att lyssna var faktiskt riktigt mysigt:)

      Radera
  2. Nej! En till som sviker mitt gäng som har tunnats ut. :) Jag ska aldrig ge mig. Det ska prassla. Jag ska vända och vrida. Gå tillbaks ett par sidor. Använda min egen fantasi och lyssna på min inre röst. Som vanligt om pappersboken är bra lever jag i min egen värld. Men jag var som du. Skulle aldrig vara med i töntiga Facebook. Ha en blogg. Vad är det för något dumt? Förresten skulle jag aldrig gifta mig. Flytta ifrån Halmstad. Plugga... asch. Det har jag glömt. Man har väl rätt att ändra sig. Men böcker....ha en bra helg.

    SvaraRadera
  3. Jag har aldrig testat att lyssna på en bok, men kan tänka mig att det funkar bra. Måste vara praktiskt att gå omkring och lyssna samtidigt som man gör något annat.....inga invecklade saker så klart, men kanske bäddar, eller städar eller nåt annat "tradigt".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja helt fantastiskt bra. Nu har jag bakat bullar,hängt tvätt och städat samtidigt som jag "läser"....

      Radera
  4. Det värsta med den boken är att har du läst en så måste man läsa alla 25 ( eller hur många det nu är ) :) Dom är grymt bra .

    Nej jag tog det lugnt i dag men det gick ju ändå riktigt bra . Jag är nöjd och glad för all pepp jag får här på bloggen och min fb , tack .

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj...Så många:) Har du valt någon av de jag mailade dig?

      Radera