lördag 25 april 2015

Färdigtjafsat för den här gången!

Ja nu var det färdigtjafsat om detta....Nu är mossan riven för den här gången.....SKÖNT!!!

Jag kan väl inte säga att jag älskar att riva mossa....Jag kan väl inte heller säga att jag hatar det.

Jag tycker faktiskt att det är helt ok.

Man gör det en gång om året. Man bråkar lite före och lite under tiden....Men sedan vet man ju att det är ett helt år tills vi behöver tjafsa om det igen. (Vi hittar nya saker att tjafsa om under tiden;). )

6 Timmar tog det den här gången....Men det var betydligt mindre än förra åter och åtskilligt mindre än året dessförinnan....

Alltså säga vad man vill. Men det ger resultat att riva varje år.....

Han i huset tycker att det är ganska meningslöst. Eftersom det alltid kommer ny mossa...

Daaa dååå.....Hur är det med tvättkorgen då????? Den är ju ständigt full. Trots att jag tömmer den gång på gång. För att inte tala om kylskåpet. Det gapar tomt . Även fast jag fyller på och fyller på...

Så är det ju med allt. Man gör det och sedan gör man det igen:)

Till veckan ska jag sätta potatis och kanske om vädret är med mig olja trädäcket....

Sedan kan sommaren börja. Jag är redo att bara njuta av min mossfria gräsmatta och färska nypotatis i Juli och långa sköna kaffepauser på trädäcket i solen. Hela långa sköna sommaren.....

14 kommentarer:

  1. Jag tror jag ska ta hand om mossrivningen så kan Göran ta tvätten...för den blir inte mindre för vart år som går. Tack för din kommentar på mitt förra inlägg. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som ett bra byte!
      Tänker på dig/er ofta ang det som hänt.
      Kram

      Radera
  2. Va duktigt, man känner ju sig så nöjd då det är gjort! Mossa har jag aldrig rivit, men vi hade en stensatt uteplats en gång i trädgården. Ingen hade rensat mellan stenarna på hundra år men det gjorde vi! Gud så snyggt det blev sen...ha en fin söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man känner sig nöjd och det är värt allt slit:).
      Kram

      Radera
  3. duktigt att ni gör så o visst är det så att det finns många uppgifter som egentligen är helt hopplösa för det tar aldrig slut :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja alldeles för många saker som bara går i repris.....Men inte livet. Det lever vi nu och här;).

      Radera
  4. Det är ju kul att jobba då man ser resultat. Tänk vilken fin gräsmatta du nu kommer att få njuta av i sommar. Men... mossa är ju skön att gå på;)
    Ha en bra star tpå den nya veckan.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vågar ändå inte gå barfota i gräset längre. Är livrädd för fästingar:(
      Kram

      Radera
  5. En mossfri gräsmatta är något av en dröm. Du får gärna komma hit och riva lite ;)

    Svar: Attans. Det tänkte jag inte på ... ;)

    Tack!

    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ledsen vännen....Du får drömma vidare;))
      Kram

      Radera
  6. Varför kom jag plötsligt att tänka på den där låten "Det är en evighetsmaskin". Hoppas du får ditt beställda väder så du kan göra dina tänkta veckouppgifter. Här lyser oväntat solen.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Något beställt väder fick jag inte...Men nu är både sättpotatis och olja till däcket inhandlat. Så är jag bara hemma, när vädret behagar komma....Ja då kommer det att hända saker;)

      Radera
  7. Vad härligt att sätta sig och njuta av en fin gräsmatta och ett nyoljat trädäck :)
    Nu hoppas vi bara på en riktigt lååång och varm sommar också!
    Ha en bra dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fy...Tänk så många somrar som regnat bort:(....Men i år kommer den att bli både lååång och varm:)
      Kram

      Radera