lördag 21 november 2015

Var kom den lusten ifrån?

Plötsligt helt utan förvarning fick jag lust att skriva....

Ingen aning om varför, om vad eller hur länge den lusten kommer att hålla i sig.

Men jag kör väl på.....Så får jag se om jag har några läsare kvar:)

Ingen idé att titta bakåt för att se vad som hänt sedan sist....För då skulle ni säkert sluta läsa redan efter si sådär en etthundra sjuttio elva sidor.

Nu är nu och här är här och här är jag. Vid mitt köksbord en Lördagskväll i November.

Lilla B fes iväg för att se sina kompisar ha dansuppvisning och stora G sitter (som vanligt) på sitt kontor med dörren stängd.

Nejdå jag är INTE bitter....Bara lite småsur.

Kanske borde jag sätta igång med lite julförberedelser.....För den här julen kommer vi att fira här hemma i vårt lilla hus. Nyår och Trettonhelgen också...

Ja det är faktiskt sant. Om jag inte kommer att sakna solen och Sangrian????

JOOO!!! Det kommer jag garanterat att göra.

Men nu är det så att jag har fixat till vårt vardagsrum. Färg, tapeter, nyslipatgolv, ny soffa, fåtölj, vitrinskåp, gardiner, krukor och kuddar......Ja se det kostade en del;)

När ändå hantverkaren var här och slipade golv, så passade jag på att få iordning på en gammal sliten toalett på övervåningen...Dvs: Våtrumsmatta på både golv och vägg + ny toastol....

Allt detta gör att jag får helt enkelt bita i det sura äpplet och inse att en Nyår i Sverige säkert funkar en gång.

Nästa helg hinner jag inte julfixa för då ska mina väninnor och jag åka på träningshelg till Torekov i Skåne.

Vi har bokat in oss på en rad olika gympass, löptekník, föreläsningar och eh..hmm...harkel...kroppsmätning....Jäklar hur tänkte jag där????

Nu ska jag få svart på vitt att jag har för mycket fett i förhållande till muskler....Som om jag inte visste det redan:))).

Nåja kul ska det bli och känns helt rätt nu när det är grått och kallt, att unna sig en skön helg med underbara vänner.

Kram på er alla goa!


13 kommentarer:

  1. Så kul med ett livstecken från dig. Här har det också renoverats och äntligen är det klart. Ha så kul i Torekov. Min syrra och jag ska dit en dag till Varmbadhuset och få massage. Syrran bor i Torekov, så jag nattar över hos henne. Någon kroppsmätning blir det inte. Så modig är jag inte. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja vi får väl se om jag får till skrivandet lite igen. Låter skönt med massage och säkert kul att träffa syrran med. Kram

      Radera
  2. Vad kul att du har skrivit lite igen :)
    Och jag förstår att du kommer att sakna solen och sangrian till jul, men visst känns det skönt också med lite nyrenoverat hemma!
    Och både sol och sangria finns kvar :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut och det ska bli både kul och skönt att vara lite ledig på hemmaplan för en gångs skull. Men det får inte bli en vana. 😉

      Radera
  3. Hej, aha, du tillhör dem som flyr den svenska vintern och firar julen i värmen. Fast inte i år...nä man kan ju inte få allt. Jag är ju ingen solälskare, förutom marssolen som skiner på snöskaren då, men däremot hatar jag verkligen diset och dimman och regnet som nu lagt sig som en blöt filt över himlen. Hoppas på lite dagsljus imorgon¨
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Julen brukar jag fira hemma. Men sedan brukar det bli sol och värme. Så inte det här året.... Trist bara att det regnar dagarna i ända:(

      Radera
  4. Jag önskar dig en trevlig adventssöndag. kram

    SvaraRadera
  5. Det gick bra ända fram till KROPPSMÄTNING. Då höll jag på att halka av stolen. Har bara en fråga: Varför det?! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha..ha...Typiskt;: En enda fråga och jag ha inget svar:)))

      Radera
  6. Jag önskar dig en fin Luciadag.

    SvaraRadera
  7. Jag trodde du skramlat igång din blogg igen. :)
    Glad Midsommar

    SvaraRadera
  8. Jätte bra blogg! Tack så mycket :)

    SvaraRadera