söndag 11 januari 2015

4 låååånga veckor.

För fyra veckor sedan hände det . Mitt på självaste Luciadagen. Hela sex veckor före beräknat.


Det var dags för ett av världens största underverk.

Ralf och Elton gjorde entré till denna värd. Ingenting blir någonsin som förut.

Två vackra, fina, underbara pojkar finns nu i mitt (och alla andra av deras nära och käras liv.)

Då deras mamma efter en ganska jobbig graviditet, drabbades av havandeskapsförgiftning. Beslutades om ett planerat kejsarsnitt.

De små killarna plockades ut och fick sedan stanna kvar på Neo avdelningen i några dagar. Redan efter en vecka fick den lilla familjen åka hem. Första tiden med hemsjukvård och sondmatning. Men ganska snart utskrivna även från det.

Fyra veckor och jag har inte kunnat träffa dem förrän nu. Då de var så pass mycket för tidigt födda och jag har dragits med en långvarig förkylning så har det varit omöjligt.

Men nu äntligen igår, i snöoväder och stormvarning åkte lilla B och jag de ca 21 milen hem till mina små hjärtan.

Vilken lycka, vilken känsla, vilken glädje . Vilken underbar, fantastisk, ofattbar glädje när min son räckte över en av de små (Elton) till mig och sedan den andre (Ralf) till lilla B.....

Jag kommer aldrig så länge jag lever att glömma den känslan när lille Elton tittar på mig, som om han tänker..Hej där är du ju Farmor...Jag har väntat på dig:). Han greppar mitt finger och jag håller hans lilla fot i min andra hand....

Jag är kär på riktigt!!! I Elton och Ralf för alltid!

17 kommentarer:

  1. Stort Grattis, farmor! Det är absolut världens största underverk man håller i när har ett litet barn i famnen. Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till två på "samma gång". Den glädjen ska visst vara djup och innerlig. Något att se fram emot. Jag har läst bakåt i din blogg. Hoppas du blir av med bacilluskerna snart. Vilka äventyr du skriver om. Flygresan måste ha varit riktigt tuff. Krya på dig. Kram Bosse L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Varför är du anonym Bossse?;)

      Radera
  3. så små min jänta vägde 1400 när hon föddes

    SvaraRadera
  4. Grattis farmor! Vilka små guldklimpar. Sniffa lite på dem åt mig.

    SvaraRadera
  5. Stort grattis till den nyblivna farmodern.Jag förstår att det blev kärlek vid första ögonkastet för dom är sååå fina.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Grattis Farmor. Förstår att det var en fantastisk känsla efter en sån lång väntan innan du fick träffa de små.
    Ha nu en fin Måndag. Kram.

    SvaraRadera
  7. Stort grattis! Så underbart :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Grattis Farmor! Lycka till i framtiden önskar jag dig och hela den nya familjen/

    SvaraRadera
  9. Men åh, alldeles underbart. Grattis. Kram åse

    SvaraRadera
  10. Hej och stort Grattis! Och dubbelt upp på första försöket, inte illa! Nu har du att göra, att följa, glädjas och leka med...Bor ni nära så ni kan umgås ofta?
    Kramen

    SvaraRadera