söndag 2 november 2014

Lååång helg!

Vissa helger känns längre än andra.

Inte för att de är det. Utan för att man hinner så otroligt mycket om man inte har planerat för mycket i förväg...

Den här helgen har varit en sådan helg för mig.

Det enda som var planerat var Fredagskvällen. Den blev dessutom inte spikad förrän i Måndags.

Så vad har jag då haft för mig hela denna långa helg?


Fredagskväll: Kanonmysig föreställning av Bröderna Rongerdahl med flera....De kallar sig för Superproffseliten. Vi var på Hooks Herrgård och började kvällen med en mycket välsmakande Italiensk Buffé....Sedan ett par timmar sång, musik och underhållande standupp.....

Lördag: Bjudna på fika hos son och svärdotter.....Vilket ledde till att lilla B och jag åkte med svärdottern till A6 och shoppade lite....
Mysig Lördagskväll i soffan med Så mycket bättre på TV.....Kunde varit Så mycket bättre. men hade sina guldkorn.....Då snackar jag Orup och Carola enligt min smak.

Söndag: Lilla B och jag springer en skön off-roade runda i skogen...Följer nya stigar och "inte stigar"...Hamnar i vatten ett antal gånger och skorna tar sig ett par rejäla kallsupar....Underbart skönt och utan tidspress får vi ihop lite drygt 5km.....

Under tiden står Söndags steken i ugnen....Plommonspäckad Fläskcarré, "kolabarn" ,potatis och gräddsås......

Proppmätta sjunker vi ner i soffan och tittar på Maleficent som lilla B köpte på DVD igår...

Mysig film. Där man äntligen fick förklaringen till varför den onda fén i Törnrosa var så elak.
Som jag har undrat i alla år.....Tack Angelina Jolie!

Nu har vi fikat, spelat lite MIG och jag har läst en hel MåBra tidning....

Om en timme ska vi spela Bingolotto. (Lilla B hjälpte Frisksportsklubben att sälja lotter i Fredags.)

Så innan den här Låååånga helgen tar slut, kommer vi förmodligen att ha tagit hem en och annan storvinst som lök på laxen;)


18 kommentarer:

  1. En intensiv men rolig helg verkar det som. Antar att du inte sa "vi får se" för då hade den aldrig blivit så mysig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har varit intensivt men roligt....Undra just hur veckan kommer att bli? Vi får.....Nej jag menar: Den blir säkert bra;)
      Kram

      Radera
  2. Angående Så mycket bättre. Sämre än andra år om du frågar mig. Har just inget förhållande med någon av artisterna i år. Och Carola kan jag liksom inte med. Ja, smaken är olika. Inget fel med det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker också att det blivit mycket sämre och känner inte till flera av artisterna...Vilket ju gör att hela idén faller om att kunna bedöma om de andra gör deras låtar bra eller ej;).....Carola har jag också svår för, som person....Men hon har en röst som få och är oerhört musikalisk tycker jag:)

      Radera
  3. Vilken härlig helg! Vi var inte hemma igår kväll och kunde inte se Så mycket bättre. Men vi har spelat in det och ska titta på det ikväll. Får väl se vad vi tycker om det :)
    Hoppas det blir storvinst för er ikväll. Jag håller tummarna :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjohoo ! Ingen storvinst. Men vinst på båda lotterna:)

      Radera
  4. Du har hunnit med massor under din helg du.
    Och jag måste ju säga att det va ena granna häxor du haft hos dig ;)
    Jag är också sugen på Midnattsloppet i Gb men det gäller att få ihop logistiken med alla lopp.
    Man kanske ska passa på att hinna roa sig med annat än sport nästa sommar.
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha...Ja visst kan man roa sig med annat än sport....Men sport är ju så jäkla roligt;)
      Kram

      Radera
  5. Hej, läste just i min lokalblaska att en tant i Leksand som slutat prenumerera på Bingolotter vann två bilar !Hon hade dubbellott förstås...
    Själv har jag inte spelat på år och dar, alltid andra program som går före. Kanske åker jag på bilbingo istället till grannbyn nån gång
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snacka tur!!! Vi spelar aldrig annars...Men nu fick lilla B en lott och då köpte vi en extra....Vi vann 100kr + en ny lott....Så nu får vi väl spela till helgen igen;).
      Kram

      Radera
  6. fullt upp nästan så du skulel behöva en dag ledigt för o ta igen dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att jag hunnit vila en hel del också....Men en dag ledigt hade ju inte suttit fel:).

      Radera
  7. Sköna dagar! Utom kallsuparna då ;) Vad är kolabarn?

    Jag kanske smittade dig lite så du vill åka norrut?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kolabarn = Brysselkål;).
      Ja lite tror jag allt att du smittade:)

      Radera
  8. Så härligt du haft det! :-)

    Minns det gånger jag varit på Hooks herrgård. Har alltid varit nöjd. En gång fick jag bröllopssviten fast jag inte beställt den. Kändes lite konstigt att bo där ensam, men lyxigt var det. :-)

    SvaraRadera
  9. Vi funderade lite på att boka rum....(Bor ju bara tre mil ifrån.).
    Men det hade varit kul att testa deas nya Spa. Så nästa gång kanske:).

    SvaraRadera
  10. Hoppas verkligen att ni vann på Bingon. Vilken kanon helg du har haft. Hoppas att den här helgen blir lika bra.
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha visst vann vi....100 kr och en ny lott...Så den här helgen kan bli bra den med;)
      kram

      Radera