söndag 17 maj 2015

Det skiter väl jag i sa Måsen.

I Fredags blev det äntligen av. Soldäcket blev sopat, tvättat, skurat och slutligen oljat. Ett jäkla slit. Knäna mina värker fortfarande. Men fint blev det. Så nu ska det nog stå pall en sommar till:).

Så tänkte jag när jag beundrade mitt dagsverke på Fredagskvällen. Nöjd och belåten gick jag till sängs med ett leende på läpparna.....Nu överdrev jag lite av bara farten.Fniss,fniss.

Så på morgonen när jag trallade ner för trappan. Glad som en lärka, med planer att möblera mitt nu så fina golv.........


Vad i h....vete!!!!  Mitt på golvet och skvätt på ett stort område. Minst en kvadratmeter. Även upp på sargen.....En stor %&#¤%& Måsskit!!!!

Hur i hela fridens namn mådde den pippin i magen då?......Nu kom jag plötsligt ihåg att detta hände ett antal gånger förra sommaren också....Skiter fåglar alltid på samma ställe och hur i alla mina dar lyckas de träffa så rätt?

Bara att börja skura igen då. Men nyskurat eller inte idag var där en ny "blaja" på golvet. Dock inte lika skvättig.....



Idag struntade jag i det och vi tog en tur upp till Jönköping. Lite shopping kanske skulle göra mig glad....( Letade efter gevär och bly som man kan skjuta .......)  

Jag hittade både det ena och det andra. När vi kom hem igen lekte jag mannekäng framför sambon.
Först en kort jätte fiffig kjol, med byxa under....(Jag får ofta skav mellan låren på sommaren.)

Nerför trappan seglar jag i min fina korta kjol och sambon tittar upp lite förstrött med orden : Eh ja det verkar väl bra kanske....

Ingenting ska nu få förstöra mitt goda humör. Så jag försvinner upp igen och glider i min nyinköpta  härliga orange strandklänning. med lite för djup urringning......

Samma reaktion och orden. Eh ja den ser väl bra ut.......

Jag säger som måsen....Jag skiter i det hela.....sätter mig vid köksbordet och på skoj kränger jag på mig dotterns nyinköpta cykelhjälm.....

Då mina vänner....Då händer det saker....Sambon kommer in i rummet och tittar på mig med en blick som jag inte sett sedan vi var nykära......
Sedan öppnar han munnen och ut kommer orden: Den passar dig jättebra. Vad fin du blev;)))))

Ha en underbar vecka alla goa!

12 kommentarer:

  1. Jag gillar inte heller fåglar....
    Underbar historia med hjälmen...dessa män...suck!
    Ha en underbar vecka, du med!

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Jag skrattar och torkar bort tårar om vartannat. Att sambon inte ens föll för en orange klänning är helt obegripligt.

    SvaraRadera
  3. haha typiskt både för måsar o män. Vi tänker olika :)

    SvaraRadera
  4. Ha, ha....Jamen du fick ju en komplimang i alla fall. Visst är de skickliga dessa Måsar. Jag skulle vilja se hur de gör då de lyckas skita på fönstret. De måste ju helt enkelt kasta skiten eller så har de lärt sig Zumba där man skakar rumpa...
    Ha en fin dag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag också funderat på. men jag har aldrig tänkt på Zumba.:)))

      Radera
  5. Ibland måste man vänta på en komplimang. Först måste han hämta andan. :) Pingstkram Bosse

    SvaraRadera