onsdag 13 maj 2015

Ingen rubrik!

Oj vilket rörigt inlägg det här kommer att bli....Inser jag redan när jag börjar skriva utan att ens ha skrivit någon rubrik:)))

Jag är ensam hemma!!!

Stora G och lilla B har åkt iväg ett par dagar på något som kallas för Lajv....

De ska under ett par tre kanske fyra dagar leva som på medeltiden. I en medeltidsby, Med medeltida hus, klädda i medeltida kläder och äta som på medeltiden....

Jag ska vara här hemma i vårat varma goa hus och klä mig lite som jag vill, äta popcorn och dricka vin.....

Var och en gör de man är bäst på och trivs med....Bra va?


I helgen som var för ett par dagar sedan fick jag leka lite med vår högtryckstvätt. Det resulterade i att vi nu har en jättefin sten/klippa i vår trädgård. Vår mur på framsidan av huset har också fått sig en uppfräsning....Bort med all mossa och alger (Eller vad det nu är som växer överallt.) Den blev som ny...







Kanske kommer jag på något mer nu när jag är ensam hemma....Det är faktiskt "skitkul" att leka med högtryckstvätten.

Hoppas det blir en riktigt solig och fin Kristihimmelsfärdshelg....Då kanske jag hinner klippa gräset, olja altanen (Ja jag vet att jag sa det för flera veckor sedan. Men det har ju regnat.),Cykla några mil, springa någon slinga och bara njuta av min ensamma helg....Om det inte blir soligt så ska jag bara njuta;)))

Ha det riktigt gott nu alla mina vänner i Blogglandia:)

12 kommentarer:

  1. Det låter ju jättekul med medeltidsliv, fast å andra sidan, en helg ensam hemma låter inte dumt det heller :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Medeltidsliv i all ära...Men lajva....Ingenting för mig..men de hade haft kul:)

      Radera
  2. Låter spännande med medeltidsliv. Det tror jag Rasmus hade gillat. Jag tycker ditt sätt att tillbringa helgen låter mer i min stil. Ibland är det kul att vara ensam hemma, för då får man tillfälle att testa redskap som annars är tabu. Ha en mysig helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mysig helg blev det och de hade haft det toppen:)

      Radera
  3. du får gärna komma o tvätta min bil :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men oj vad synd att jag inte såg det förrän nu;))

      Radera
  4. Det är ju roligt då man verkligen ser skillnad. Visst blev det sol idag men jämans så blåsigt.
    Ha det gott. Kramelikram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jäkla märkligt väder hela helgen...

      Radera
  5. Hej, hur kommer det sig att du valde bort lajven? Det är något jag verkligen är nyfiken på, jag som bara älskar medeltiden! Vi har medeltidsmarknader även här i Dalarna, ibland har jag lyckats ta mig dit, alltid lika fascinerande. Men därifrån till att själv agera en roll i sammanhanget är ju något helt annat.
    Men rört på dig har du desto mer, så duktigt
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Medeltids marknader går jag gärna på. men det där lajvandet är ingenting för mig....Dock hade de haft jättekul och var väldigt nöjda.

      Radera
  6. Aha, det är en högtryckstvätt jag behöver till mina mossiga sjöstensplattor alltså...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut!! Det är en "Makalös manick" ;)

      Radera