onsdag 12 december 2012

Maxad Mix!!!

Hinner inte riktigt med nu. Så det här inlägget skriver jag så snabbt att fingerspetsarna glöder:).

Har så mycket jag vill säga och så lite tid. Alla som känner mig vet att jag pratar både fort och mycket. Så nu passar jag på när ingen kan avbryta mig.....

Helgen i Göteborg var underbar på alla sätt och vis. Att få umgås med två av mina barn i över ett dygn är guld!!!
Att bara vara tillsammans och hinna prata om både ditten och datten....


Det här fina hjärtat låg i min paket!
 
I går var min "mat och prat"junta här och vi hade vår årliga julklappsutdelning. Som små barn håller vi fast vid traditionen och vi är alla barnsligt förtjusta i att få och att få ge:)

Jag bjöd på adventsköttgryta.....Hittade ett recept där man kryddat med kanel och kryddnejlikor. Jag som aldrig följer ett recept använde mig av den basen och bytte sedan ut rödvinet mot starkvins glögg och pressade även i en apelsin. Efter att ha brynt köttet fick det koka i hela 3 timmar innan jag redde av med grädde.....Mums blev det.....

Träningen: Jo ja eller nä va f...Jag SKA skärpa mig;)

Och så en liten kärleksförklaring: Älskade lilla Bella hade varit lite busig igår och käkat lite råttgift....Det blev akuten för den lilla busvovven och idag fick hon vila ut hos mig hela dagen. ( Annars är hon bara här på eftermiddagen.) Hon mår efter omständigheterna bra och som vanligt kramas hon när jag tar upp henne i famnen...Jösses vad jag älskar den hunden!!





6 kommentarer:

  1. Jag svarar så tangenterna glöder :)
    Tiden räcker inte alltid till .
    Vilket fint hjärta du fick :)

    Hoppas du får en fin lucia .
    Kram

    SvaraRadera
  2. Aj som fan. Inte bra kombination hund-råttgift. Gud så skönt att hon klarade sig. Kunde lätt gått åt andra hållet. Hur fick hon i sig den? Läggs det råttgift ute där hundar går? Råttgift skall vara helt oåtkomligt numera för våra husdjur.

    Fint med kompismiddag. Och att få tidiga julklappar är ju aldrig fel.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. På sin husses jobb....ett ögonblicks tillfälle när han vände sig om....Hon fick medicin så hon kräktes och sedan ska hon på återbesök i morgon....Men hon är hur pigg som helst nu så det har säkert gått bra:)

      Radera
  3. Du verkar ha mer än fullt upp. Skönt när det blir julafton, för det man inte gjort innan dess kan man bara strunta i...och ändå må bra. Fast jag måste erkänna att jag är ganska bra på att strunta i "måsten". Jag hinner ändå aldrig med dem. Ha en fin Luciadag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med....Struntar i alla måsten. Men det är ju så mycket som man VILL göra;)

      Radera