söndag 12 oktober 2014

Snuvad på paketet:(

I Fredags fick jag en spännande avi i min brevlåda.

Ett rekommenderat brev/paket väntade på mig nere på Hemköp. (Som har hand om Posten här i byn.)

Det som gjorde det hela extra spännande var att det inte stod någon avsändare på avin.....


Det händer ju lite titt som tätt att jag får hem paket/ Varuprover och liknande som har med mitt jobb att göra.....Då och då handlar jag ju också via nätet. Tex. böcker, löparskor och annat. jag får ju även paket från Buzzador och Smartson med jämna mellanrum.

Men den här gången väntade jag inte något särskilt.
Så klart blev jag väldigt nyfiken.

Tiden sprang ifrån mig på Fredagen och när Lilla B och jag ägnat eftermiddagen åt att baka inför hennes planerade Afternoon The. (Som hon ska ha tillsammans med några tjejer.) Så var det dags för Fredagsträning Lilla B med Frisksportarna och stora G och jag sprang en skön, backig runda i skogen. Efter dusch och Fredagsmys hade jag liksom ingen lust att klä på mig för att sticka ner efter det spännande paketet.....

Planen var nu att hinna fixa det på Lördags förmiddagen....
Så blev det inte heller:)....Lördagsstädning och andra mer eller mindre roliga saker tog all tid och sedan var det dags att bege sig till Borås. Vi var bjudna på dubbelt 70 årskalas. Middag och mingel....
Sent hemma. Hopp i säng....

Nu Söndag morgon.....Jäklar i min lilla låda vad jag har grubblat över detta paket/brev.....Halva natten har jag funderat på vad det innehöll....Hmm rekommenderat behöver ju inte betyda paket....Tänk om det är någon viktig information eller tillkännagivande av något slag?.....Tänk om jag blivit filmad av någon hastighetskamera och ska mista mitt körkort?....Tänk om jag vunnit en STOR summa pengar?.....Tänk om jag fått sparken, blivit befordrad, nedgraderad, uppgraderad?.............
Inbjudan till Nobelfesten?????


Vaknar av att regnet öser ner och känner att vi behöver en riktigt gosig Söndag i soffan under pläden, i morgonrock hela dagen...

Men jag måste klä på mig för att hämta mitt stora miljonarv först;)))

Så cyklar jag ner till Hemköp. Lämnar avin och legitimation.....

Nu är det nära. Snart mycket snart ska jag få veta när jag ska infinna mig på slottet för att tillsammans med Viktoria förfesta lite före den stora Nobelfesten.......


KRASCH!!!!

Det är något som inte stämmer här säger kvinnan som gått för att hämta paketet/brevet....

Vet du vad det ska innehålla???frågar hon...

- Eh nej inte helt säker säger jag och börjar bli lite smått orolig...

-Alltså namnet stämmer inte från Avin till paketet....

- Men det där paketet är ju adresserat till grannfrun....(Som heter Susanne...Jag heter Susan.).

Helt olika efternamn och visserligen samma gatuadress. Men olika nr...

- Vänta lite så ska jag ringa posten svarar kvinnan (Som komiskt nog också heter Susanne.)

Strax kommer hon tillbaks och meddelar att det enda paket som finns med det kollinr som står på min avi är det som är adresserat till min granne......

Alltså INGET paket till mig:(.

Nu säger hon att jag måste ringa Posten för att höra vad som blivit fel? Grannen kommer inte att kunna hämta ut sitt paket eftersom det står mitt namn på avin och jag kan inte hämta ut det eftersom det står grannens namn på paketet.....Moment 22???

Nåja jag cyklade hem med min avi igen. (Utan varken böter eller inbjudan .) Stannade till hos grannen som inte var hemma....Ringde henne och förklarade situationen. (Som ju inte gick att förklara alls.)   Hon väntade mycket riktigt ett paket som skulle komma som rek.....

Jag har nu lämnat in avin till hennes son och så får de försöka lösa det med posten......

För vad är väl en bal på slottet?.....

19 kommentarer:

  1. Fniss, så tokigt det kan bli. Undrar vad som fanns i paket ;-) kram Åse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Funderar på om jag kan med att fråga grannen?;)

      Radera
  2. Meeeen,,,,,du fick i allafall inte sparken! Paket är ju bland det roligaste som finns, jag får aldrig paket! Jo förresten, titt som tätt om jag ska vara ärlig, tråkigaste paket som finns....mediciner! Sen jag flyttade har jag börjat beställa dem på nätet från apoteket, himla smidigt. Nu har jag garderoben full av små kartonger, såna där "bra att ha"-kartonger, jag kommer att drunkna i dem vad det lider.
    Hoppas du har en fin helg även utan paket...
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att ha kartonger är bra att ha;))

      Radera
  3. Oj... i hate when that happens;)

    SvaraRadera
  4. Haha! Vad du hann planera mycket. Synd att det inte blev nåt av det. Tänk vad en liten avi kan sätta igång fantasin....och fanatsi saknar du inte. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Levde ju i en liten lyckobubbla där en stund:))

      Radera
  5. Åh vad surt . Jag skulle va såå nyfiken vad som verkligen fanns i paketet :)
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske borde hävdat att det var mitt i alla fall;)))

      Radera
  6. Ledsen men jag fattade inte vad man skulle rösta på? Såg en länk. Men den gick bara till din blogg;)

    SvaraRadera
  7. Det där med att bygga upp en spänning känner jag igen. Sedan blev det snopet. Jag är jättenyfiken på vad som finns i. Idag har jag skickat ett paket till dig. Du heter väl Susanne? Kram Bosse Bus

    SvaraRadera
  8. Väntar med spänning......På att grannfrun ska börja gapskratta. ( Då vet jag ju att paketet kommit fram.)
    kram

    SvaraRadera
  9. Nej, vad synd att du inte fick reda på vad som fanns i paketet....Och inte kan man väl med att fråga sin granne heller? Nej, det kan man nog inte :)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klurar på det faktiskt....Tycker nästan hon är skyldig att berätta;))

      Radera
  10. Det var ju en postlig historia. Du får väl skriva ett inlägg och berätta vad paketet innehöll. Om du får veta.

    SvaraRadera