torsdag 12 september 2013

Jag är en livsnjutare!


Just nu och här ensam vid mitt köksbord.....Efter att ha ägnat en hel timme åt att läsa goa bloggvänners härliga bloggar. Så inser jag att jag är en livsnjutare....

Med det menar jag att jag med åren lärt mig att göra det jag tycker om. Strunta i många måsten och istället stanna upp och bara njuta.

När jag nu inser detta så blir jag faktiskt lite stolt över mig själv:)


Som jag skrev i förra inlägget har stora G nu börjat jobba på "hemmaplan".....

Det har helt klart varit omtumlande för oss alla....Plötsligt får jag sms på förmiddagen om jag tänker ta förmiddagsfika snart? För iså fall kommer han hem en sväng. Samma sak till lunch och mina långa sköna kvällspromenader har plötsligt fått sällskap av ytterligare ett par skor;)
Skogen är underbar på hösten (också).

Mysigt och härligt på många sätt. Men också ovant och lite "småjobbigt". Då jag är så van att vara själv.


Men idag har jag en ledig dag och nu sitter jag som sagt var här och njuter....Livsnjuter:)


Förra helgen var jag på den årliga resan till kungliga hufudstaden med mina goa vänner M och H....
Som vanligt körde vi stora shoppingracet på Fredagen och sedan på Lördagen sprang de tjejmilen och jag joggade/lufsade samma mil;) Mycket mat och goda drycker hinner vi också alltid med under den helgen.
Alla får medalj!!
Detta var nr 12 för mig:)


Ja bilden talar ju för sig själv och det syns ju tydligt vem som är vinnare

Veckan som gått har jag passat på att njuta av långa skogspromenader i underbart ljummet småregnigt höstväder.

För första året så har mina Hösthallon mognat innan frosten tagit dem.Och vilka hallon!!! Stora som jordgubbar och en helt gudomlig smak!!!


Nu ska jag njuta vidare av den här lediga dagen. Åka och handla i lugn och ro och skrota runt lite.
Baka något gott till lilla B kommer hem från skolan och kanske ge mig ut på en joggingtur när hon har träning i kväll......

10 kommentarer:

  1. Livsnjutare...så härligt det låter. Visst mår man mycket bättre om man i första hand gör det man gillar. Och man hinner med alla måsten också i bara farten...för att man mår så bra. Jag oroade mig lite för hur det skulle bli när vi båda slutade jobba. Jag gillar att vara för mig själv ibland. Men vi har båda två hobbies som tar upp mycket av tiden så det funkar alldeles utmärkt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man vänjer sig väl vid att ses mer;)Hoppas han skaffar sig någon hobby;)))

      Radera
  2. Vad är det för nytt jobb han har fått? Ha en bra helg! /Kram,Kate.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han fick jobbet som lokalreporter här i byn för VN och JP....
      Tidigare var han Allmänreporter och Näringslivsreporter på Smålandstidningen i Eksjö.:)
      Ha en skön helg du med!
      kram

      Radera
  3. Oh vilka Hallon! Vill-ha känslan infinner sig! Jag har ju ingen affär i närheten där jag bor annars hade jag varit på väg dit nu......egna Hallon det är att njuta det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de är helt fantastiska...Känner mig rik:)

      Radera
  4. Naturligtvis är du en livsnjutare av stora mått! Det vittnar såväl texter som bilder om:-) Så trevligt att en livsnjutare hittade till en annan. Bloggvärlden är fantastisk! Önskar dig och de dina en fortsatt fin helg. Kramis från Bergen

    SvaraRadera
  5. Ja vem kunde tro att man skulle få så många vänner genom att blogga?:) Härligt är det!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag har också njutit av stora fina hallon denna hösten. Smaskigt.
    Är det ingen som tittar konstigt på dig när du är ute och går med andras skor. Ingen älg, vilsen varg eller en björn som kliar sig under armen och undrar sa flundra om gädda är fisk. :)

    SvaraRadera
  7. Menar du att det är därför alla tittar konstigt på mig?;)

    SvaraRadera