fredag 30 augusti 2013

På Måndag börjar det....

Vårt nya liv börjar på Måndag.

Min sambo stora G kommer att börja sitt nya jobb på Måndag.

Det innebär att han kommer att vara här hemma ca tre timmar mer per dag.....

Tre timmar per dag har han nämligen pendlat för att ta sig till och från sitt arbete i över 10 år.

Idag pendlade han för sista gången och nu ska lilla B och jag åka till Eksjö för att hämta hem honom.

Ikväll är det Eksjö stadsfest och lilla B har tjatat sig till att vi ska åka dit för att se och höra Yohio:)

Helgen blir det lite av varje ......

Men på Måndag börjar det nya livet..


Hur ska det gå för familjen?....Kommer de att klara av att plötsligt få en massa tid tillsammans?.....

Spännande fortsättning följer;)))

17 kommentarer:

  1. Klart ni får andra möjligheter nu. Tid är det bästa vi kan ge någon!

    SvaraRadera
  2. Oj, va jobbigt... Ni får kämpa på så gott det går ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Huja....Vi har försökt att förbereda oss så got det går;))

      Radera
  3. Men åhh vad skönt att få mera tid ihop , 3 timmar är ju jättemycket .

    Ha en riktigt skön helg
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmmm...Det är ju det det är Jättemycket!!;)

      Radera
  4. Tänk vad skönt att slippa pendlandet. Ni som är sådana friluftsmäniskor kommer säkerligen inte ha svårt att få tiden att gå. Bara njut! Kram

    SvaraRadera
  5. Ja fast för honom har det varit sk "egentid" med en bok på tåget....Nu kommer jag ju att kräva hjälp med marktjänsten hemma:)))

    SvaraRadera
  6. Jag har turen som jobbar på orten, men har faktiskt sökt två tjänster nu vilket skulle betyda 3-4 timmar mindre tid hemma om dagarna. Kanske är dumt av mig, men just nu behöver jag inte ta något beslut om det eftersom jag inte hört ifrån jobben.

    Hoppas helgen vart bra och ha en härlig söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att inte fundera för mycket förrän man vet om man kommer att få jobben man söker....Många gånger har jag planerat allt innan jag ens vet om jag får komma på intervju;))
      Tack helgen har varit kanon:)

      Radera
  7. Jag tror att det kommer att bli kanon. Så många timmar det blir på ett år. Vad mycket kul ni kan göra tillsammans.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske blir vi nykära....Kanske inte:)))

      Radera
    2. Hoppas verkligen på KANSKE. :)

      Radera
  8. Vad härligt att plötsligt få mer tid ihop? Men vill man inte umgås heeeeela tiden finns säkert fler alternativ. Vad jag hurrar för är att lilla B får umgås mer med stora G. En vinstlott.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi får väl hoppas att de förstår det båda två....
      Hon är ju så van vid att mamma alltid hänger med på allt....

      Radera
  9. STORT grattis till tjejmilen . Måste väll vara skönt att ha gjort detta lopp efter att du kände dig lite off . Bra jobbat !

    Tack för din kommentar . Vi är väll alla hjältar på olika sätt :)

    Kram

    SvaraRadera