söndag 25 augusti 2013

Ajaj..Aaaaj:(

Att man aldrig får vara glad.

Just när jag kände mig både stark och nöjd med livet i stort. Då pang så bara skiter det sig.

Igår helt oväntat, när jag plockade ur tvätt från maskinen.....

PANG!!!! Det bara small till i ryggen och där stod jag böjd och kom varken upp eller ned.

En kväll liggandes på rygg i soffan och en natt fullproppad med Ipren senare sitter jag här nu lätt drogad och undrar vad tusan som hände?

Jag kan sitta korta stunder i "rätt läge" och jag kan ligga ner på rygg. (även om jag skriker högt när jag ska ta mig upp igen.) Jag kan också gå sakta med små steg .....

Så ser det ut nu och jag känner mig som den här stackarn vi stötte på i Tyskland i somras.

 

Han undrade nog också : Vad tusan hände?

12 kommentarer:

  1. Ajajaj....någon form av överansträngning som slutat med ryggskott kanske? Läste att du sprungit Blodomloppet för någon dag sen....sprungit på hårt underlag, lite snett kanske...ja inte vet jag men jag känner med dig.Jag vet de som lagt benen högt över en låda/kartong så att ryggen ligger helt platt mot sängen/golvet..det kanske kan avlasta lite. Krya på dig!/M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmmm Ja det kan säkert ha påverkat med det hårda underlaget. För jag tränar ju alltid i skogen...
      Det går säkert över snart. Men jag blir så frustrerad när jag inte kan göra det jag vill.

      Radera
  2. Stackars dig! Det där lät inte alls kul. Hoppas det lugnar ner sig så du kan slippa behöva ta så mycket värktabletter. Visserligen hjälper de tillfälligt, men risken är att man också gör sådana rörelser man inte gjort ifall man känt smärtan. Det är nog vila som gäller för dig ett tag. Ha det så bra du kan. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med om att värktabletter bara är en akut lösning....Men läste någonstans att det kan hjälpa tillfälligt;))
      Kram

      Radera
  3. Det är inte nåt som hoppat ur led? Kan betyda naprapatbesök eller nån sorts kotknackare.
    Krya!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej....Det känns mer som att det ligger i mjukdelar. Typ en nerv som hamnat i kläm.....Eller som igårkväll när det kändes som värkar inför barnafödsel. Då frågade Gunnar: Men varför har du inte sagt att du är gravid?;))

      Radera
  4. Aj aj! Stackars dig. Instämmer. Hör säkert ihop med loppet i Jönköping. Hoppas att du känner till en bra osteopat eller naprapat i din närhet. Ett betydligt bättre alternativ än att gå till en vanlig doktor som bara skriver ut tabletter där det sedan är stor risk att problemet kan återkomma en annan gång. Jag hittade Klosterpraktiken i Jönköping och Hälsoverkstan i Bredaryd när jag slog på osteopat som jag själv alltid föredrar. Men de ska vara leg. Tror du att din rygg fick en chock när du valde att inte sticka ifrån din dotter? :) Styrkekram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad gullig du är som letar upp doktorer till mig:).
      Jag tror dock att jag avvaktar ett par dagar och ser om det inte ger med sig...Verkar mest sitta i mjukdelar tror jag...

      Radera
  5. Åhh vad tråkigt . Krya på dig fort
    Kram

    SvaraRadera