fredag 16 augusti 2013

Hej!!!

Hej!!! Sa hon lite blygt och kröp tillbaks in i sitt skal....

Lite så känns det när jag nu försöker mig på att göra en nystart av bloggen.

Kanske blir det bara ett inlägg eller så kör jag full fart. Vi får se.

För en månad sedan kände jag att vi växt ifrån varandra bloggen och jag. Semester och annat har tagit min tid och vad bloggen sysslat med har jag ingen aning om;)

Vi tog en välbehövlig paus i alla fall och det känns bra.

Jag har faktiskt tagit paus från att läsa andras bloggar också. Så det ger sig väl om jag har några läsare kvar nu.

Nu sitter jag här och har målat mina naglar i blått underlack och glittrigt överlack.....Helcoolt tycker jag. Något som jag tycker var mer coolt var Emma Tregaros naglar. Målade i regnbågsfärger för att stödja rätten att älska vem man vill.......Visst ska man respektera andra länders lagar. MEN Hallå Ryssland lever ni på stenåldern eller????

Sommaren den kom och gick. Vi var ju på en tre veckors bilresa ner till mitt favoritland Italien.
Att bila har sina fina stunder och visst ser man mycket på vägen. Men nu har jag gjort det och för mig är det sätt som vi brukat göra: Flyga ner till Italien och hyra bil för att åka runt där det absolut bästa sättet att resa.....



Jag har varit riktigt duktig på att löpträna i sommar.....Faktiskt!!!;)

Nästa vecka ska lilla B och jag springa blodomloppet i Jönköping tillsammans med flera andra från Frisksportsklubben och sedan väntar ju den årliga utmaningen Tjejmilen i Stockholm i September.

Utmaningen med Tjejmilen är inte så mycket att springa en mil.....Nej mer att hinna med all shopping, goda restaurangbesök med mycket vin och allt babbel med mina underbara vänner H och M.....Men vi har ju fixat det förut. MÅNGA gånger:))))

Jaha det blev ett lite rörigt inlägg om i stort sätt ingenting.....Men om någon läser det och vill att jag ska börja skriva igen så kan ni ju alltid lämna en liten kommentar. Jag lovar att svara och man får gärna vara anonym och man får gärna tycka annorlunda än mig:)

13 kommentarer:

  1. Hejsan!

    Kul att du är i farten igen.

    Så underbart trevligt det låter att bila tre veckor i Italien. Det skulle jag också vilja göra, men det lär aldrig bli av. Jag får se om det finns någon trevlig bussresa till nästa sommar.

    Ha en riktigt härlig helg och tack för din kommentar hos mig!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Tack Ingrid!Det var all tid i bilen på väg ner och hem som inte passade mig....För att åka runt i Italien kan jag nog aldrig tröttna på:)

    SvaraRadera
  3. Oh detta underbara land! Jag har bara varit på buss/flygresa men tänk bara på våra konstnärer runt sekelskiftet somtog pick o pack och var borta ett år eller mer.....
    Grattis till bra kondis nu och lycka till i loppet. Sen det där med blogg ....det ska kännas bra och roligt annars kan man ju tex skriva med intervaller 1g/vecka eller 1g/mån. Tack för din kommentar hos mig/M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är Italien underbart!?
      Vi får se hur det blir....Det är ju det där med tiden:)

      Radera
  4. Jag vill helt klart att du ska börja blogga igen. Gillar din blogg jättemycket. Själv har jag också varit väldigt sparsam med inläggen, men i morgon åker Zoé hem och på onsdag börjar Rasmus skolan, så då får jag all tid i världen till att själv blogga och läsa andras bloggar. Det ska bli riktigt kul. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla!!! Ja lilla B börjar ju också skolan på Onsdag. Så kanske blir det lite tid över då:)
      Kram

      Radera
  5. kul o se att du är tillbaka igen. Italienhar jag inte varit i än men planerna finns väl på att åka till Rom ialafall:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Ja Rom var värt ett besök. Trots att jag varit flera gånger i Italien så hade jag aldrig varit i Rom tidigare:)

      Radera
  6. Jo jag hänger kvar och jag hoppas du med gör det . Ni verkar ha haft en helt fantastisk resa . Jag vill så gärna också åka till Italien och ev ska vi åka nästa år .

    Stort tack för din komentar på bloggen , blev så glad . Och ja jag är stolt över mig själv :)

    Hoppas du inte kryper tillbaka för långt i ditt skal nu.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok...Jag försöker hänga kvar om du gör det;)
      Hoppas det gick bra för dig nu på loppet.
      Kram

      Radera
  7. Själv är jag blyg som en viol. :)
    Det är klart att du ska blogga om du har inspiration. Jag hann ju se att du hade en härlig blogg med mycket humor som tilltalar mig innan du tog sommarlov.
    Jag är också för att man flyger ner till en destination och därifrån hyr ett fordon. Transportsträckor utan något speciellt att vila ögonen på kan jag leva utan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där slog du huvudet på spiken....Man måste känna sig inspirerad om man ska kunna skriva.....
      Jag tror att jag ska ut och leta lite inspiration i skogen nu.

      Radera
  8. Kul att se dig igen. Själv har jag dock inte löptränad. Men powerwalkat massor. Både ute och på löpbandet.

    Låter härligt med italienresan. Och du, bloggen skötte sig själv. Genom att vila den också. Även bloggar behöver sin vila för att komma igen. Så är det.

    Hoppas du hittar NÅGRA gulingar i alla fall. Nån måste väl finnas kvar.
    Kram

    SvaraRadera