lördag 17 augusti 2013

Kantarelltorka...

Har ni sett herr Kantarell....Det har inte jag:(

Inte en endaste liten stackars förtorkad eller maskäten ful guling på hela sommaren....

Det är faktiskt sant. Jag som älskar att gå i skogen och som brukar hitta de underbara små guldgula kantarellerna var jag än går.

Inte en enda i år.

Har jag månne tappat min förmåga? Eller har någon annan varit fräck nog att ta dem före mig?
Inte vet jag......

Tur att jag laddat upp med en brieost, lite Prosciuttoskinka, vindruvor och fröknäcke. Så att vi inte svälter ihjäl här på Lördagsskvällen utan kantarellmackor:)

6 kommentarer:

  1. Jag har inte heller sett nån kantarell, men jag är så dålig på att känna igen svampar så jag tror inte jag vetat om det var en kantarell om jag så snubblat över den. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men Gunnel...Vanliga kantareller tror jag nog att du skulle känna igen:)

      Radera
  2. vi har fått många kantareller plockar ju inte själv utan får de hem levererade

    SvaraRadera
  3. Jag läste någonstans att det var flera bussar med italienare som åkte på svampsafari i tre veckor när kusten var klar så att säga. Åtta av dem fick även fotsvamp. Det kan vara ett falskt rykte. :)

    SvaraRadera