söndag 10 november 2013

Har ni läst den här?

Den här boken har ni kanske inte läst....
Författaren är väl vad jag vet inte känd av den stora massan...Ännu!!

Detta är hans debutroman....

En ganska annorlunda bok tycker jag. Med mycket humor. Men också många djupa tankar.
Har man varit ung på 70 talet så känner man helt klart igen många detaljer....

Det tog ett tag för mig att hitta rytmen i boken och jag upplevde den som lite spretig i början.

En bit in i boken hittade jag ändå takten och sedan ville jag bara veta mer hur det skulle gå för Sebastian och hans vänner och familj.

Den är skriven på ett sätt att man lätt tror att det är en självbiografi och just detta gör att den känns så levande och verklig....

Jag ser fram emot fler böcker av Bo Lidén....


16 kommentarer:

  1. Tydligen läsvärd:)
    Tack för recensionen. Köper den:))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det...Jag tror du kommer att gilla den:)

      Radera
  2. Jag har läst den, och jag gillade den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror det var genom dig jag först fick kontakt med Bosse:)
      Tur det annars hade jag kanske aldrig hittat den boken....

      Radera
  3. Tack för boktipset, ska slå upp den på Adlibris och läsa lite mer . Kanske hamnar den i min "vill läsa"-lista.
    Just nu är mörkret så kompakt att jag ilar ut när det korta dagsljuset visar sig, sen skulle jag kunna grotta ner mig under en pläd med ett gäng böcker...men, den tanken gillar inte min jycke!
    Ha en fin vecka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går åt lite böcker vid den här tiden på året...Jag älskar att mysa till det i soffan med en bra bok:) Men långa hundpromenader är inte fel det heller.

      Radera
  4. Har redan läst den flera gånger. Jag tycker den är mysigt skriven :)

    SvaraRadera
  5. Naturligtvis har jag läst Bosses fantastiska debut. Det var förresten han som fick mig att "våga hoppa". Jag är honom evigt tacksam:-) Ha en fin söndagskväll. KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul...Kanske kommer jag att köpa din bok också så småningom:)
      Kram

      Radera
  6. Godmorgon, nu börja jag återhämta mig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Godmiddag! Vet inte riktigt vad du menar ?

      Radera
  7. Jag har oxå köpt och läst boken efter att ha följt hans Blogg. Håller med om att man fick läsa en bit in i boken innan jag riktigt fastnade för den. Men sen var jag såld.
    Hej svejs.

    SvaraRadera
  8. Jag har läst den och gillade den, sen är det ett extra plus att boken har en fantastiskt vacker titel och omslag .

    SvaraRadera