fredag 22 november 2013

Vadå nya mål???

Ja se det kan man ju undra!!!

Varför heter den här bloggen : Mot nya mål....? Den verkar ju ganska stillastående.
Har hon några mål eller??



Jomen se för att det har hon faktiskt. Hon har bara glömt att berätta det för er:)


De som har följt den här bloggen från början, vet ju att det då handlade om tre stora mål. Jag klarade ju faktiskt med nöd och näppe av dem. Sedan blev det inga så tydliga mål att uppnå. Även om jag aldrig låter livet stå stilla. (Om det nu verkar så.)

Nu har jag som sagt lite nya mål på gång;)

I Höstas när jag inte var särskilt nöjd med min insats på Tjejmilen. Då sa jag att om jag ska springa nästa år......Så har jag två val.....1. Bli 10 år yngre. 2. Gå ner 20kg......


Just då kände jag väl att jag nog inte kommer att springa fler gånger....Men jag är ju en tjurig jäkel.

Så nu inser jag ju att jag inte kommer att bli 10 år yngre. Det kan vi väl vara överrens om?

Men 20kg.....Hmm Är det ens möjligt när man är så glad i mat och godsaker?

Ja jag tror faktiskt det....

För nu har sambon och jag kört den populära 5:2 metoden i sju veckor och jag har tappat nästan 4 kg....Bara 16 kvar då alltså;)))

Någonstans inbillar jag mig att när jag gått ner ca 10. Då kommer det att bli lättare att springa till våren och då kanske jag tappar några till av bara farten.

Jag är som sagt var inte ute efter att bli trådsmal...Eller att se ut som jag gjorde när jag var 25 i kroppen....Jag gör det helt för välbefinnandet och att jag älskar att springa. Men med alla dessa extra kg går det helt enkelt för tungt.....

Så mitt mål nu är att gå ner så pass att jag vågar springa milen utan att vara rädd för hjärtinfakt.

Jo jag har lite andra mål också. Men det tar vi en annan dag....

Ha en underbar helg alla goa vänner!

16 kommentarer:

  1. Visst är 5:2 dieten bra!
    Jag gör den också, inte för att gå ner, men jag tror att man mår bra av att låta kroppen vila ett par dagar i veckan och skulle man sedan förlora något kg på kuppen gör inte det så mycket. Jag har en gräns på 55 kg och där ligger jag nu och vill inte hamna över den. (jag är ju bara 150 cm lång) Jag trivs bäst när jag ligger på 53 kg och dit ska jag nog nå.

    Lycka till med dina mål i livet!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Lycka till! :-)!
    Jag önskar jag förstod tjusningen med att springa...men jag gör inte det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Det är nog så att antingen älskar man att springa eller så är det pest....

      Radera
  3. Har aldrig gillat att springa. Men förra vintern testade jag lite grann. Var ganska okej faktiskt. Inte blivit inbiten ännu. Måste springa några gånger till först. Har i alla fall investerat i ett par icebugs så vi får se...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Go go go.....Bra att du ger det lite tid....

      Radera
  4. Jag tycker absolut att du är målmedveten. Tänk att klara av - 4 kg. Det är en bedrift enligt mitt sett att se. 10 kg är en bagatell för dig, när du väl har bestämt dig. Lycka till och ha en skön helg.

    SvaraRadera
  5. Wow vad bra jobbat och du kommer vara i prima form till tjejmilen . Skönt att ha lite mål att sträva efter . Jag skulle också behöva gå ner några kg då det är jobbigt att springa runt med extra lass :)

    SV . Tack för pepp på min sida , betyder massor .

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Men du är ju så otroligt duktig och stark. Inte många som orkar kämpa som du gör.

      Radera
  6. Hej, kul att höra att den dieten fungerar! Jag skulle inte greja det, skulle vara sur o grinig mest hela tiden, är beroende av att fylla på mat var fjärde timme annars mår jag jättedåligt! Jag slutade röka för 3 år sedan och lade då på mig ytterligare kilon till min redan då stora lekamen. Lyckades klämma ner mig tio kilo, men nu är det tvärstopp trots att jag borde gå ner ytterligare 20...
    Äter nyttigt som bara den, men antagligen för stora portioner...suck. Så jag har nog i princip gett upp och gått över till att se till att det inte skenar iväg uppåt igen. Lycka till, det är säkert tur att ni hjälps åt, själv har jag en man som inte har någon övervikt men däremot lite sned fördelning, mage istället för muskler, "ler"
    Kram från pörtet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är som du säger ..tur att vi hjälps åt...fast han behöver bara gå ner ett par ,tre kg. Men för hans del handlar det om blodtrycket som är för högt och planen är att inte behöva öka dosen av medicin....

      Radera
  7. Bra jobbat! Du verkar väldig målmedveten (eller tjurig, beroende på vem som säger det).
    Jag började faktiskt med den alldeles nyligen och kilona rasar. Inte är det så svårt heller. Frågan är om kilona kommer fortsätta rasa i den takten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Nej särskilt svårt är det ju inte...men jag funderar lite som du om det fortsätter att peka neråt......Tänk om det bara stannar upp. Vad ska vi då göra?

      Radera
  8. Jag är alltid förtjust i tanken om mål. Eller måltider. :) Varför gav du upp den första idén så lätt? Hade du fixa 10 år kunde du tagit patent. Det svåra är kanske det som dyker upp i denna sista månad. Frestelser och underbara dofter i köket. Lycka till med att nå en vikt som känns behaglig för att ha kul under Tjejmilen nästa gång. Det sliter även mindre på knän om man inte släpar på för mycket.

    SvaraRadera
  9. Samma här...Förtjust i måltider alltså:)
    Tur att jag får trilla dit på frestelser 5 dagar i veckan....

    SvaraRadera