fredag 15 mars 2013

Heta planer!

Om man vaknar i mitten av Mars och termometern visar -19 grader.....
Vad kan då vara mer rätt än att ägna förmiddagen åt att sy ihop en härlig, ljuvlig och fullkomligt underbar Italien resa...... (Troligtvis också het så in i hoppsan het med värmerekord och annat.)

Nu sitter jag och G i varsitt rum och letar boenden och planerar resrutt.....
Efterhand som någon hittar något så försöker vi enas och bara det gör ju att man blir varm. (Av ilska över att han inte fattar att mina förslag är bäst.)

Nädå jag avsäger mig helt resvägen. Den får han bestämma. Så kan jag ägna mig åt att hitta mysiga boenden och drömma om långa vandringar i Umbrien som avslutas med ljumma sköna kvällar och goda röda viner.............

Tidigare resor till Italien har vi alltid tagit flyget ner för att sedan hyra bil när vi väl varit nere.
Men den här gången är planen att bila ner och då göra Tyskland under en vecka på vägen ner.

Sedan stannar vi i Italien i drygt en vecka och till sist nästan raka spåret hem......

Vi fick ingen plats i lottningen av stuga i Grebbestad. Så nu blir det så här istället:)

Kanske bäst att boka klart allting nu. För nästa helg är det Turistmässan i Göteborg och då vet jag av erfarenhet att jag kommer att hitta mängder med ställen som jag bara måste åka till;)))










5 kommentarer:

  1. Hi hi vad påskfint du fått det här :)

    Ja det börjar vara dax att planera semestern . Vi tar nog våran i Sverige då vi bara kommer få 1 vecka ihop :( .

    Ha en fin helg
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad tråkigt:( Ska du in och jobba över sommaren? Eller börjar du på alvar nu?

      Radera
  2. Kul med resplaner! Det måste man ha. Det är viktigt att ha saker att se fram emot.Två veckor kvar till det bär iväg för min del:-)till varmare breddgrader. Själv önskar jag dig en riktigt glad påsk och en trevlig resa till Blåkulla. Kan tyvärr inte hänga på dit i år pga mina andra planer.Du är en riktigt snygg påskkärring;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så synd att du inte hänger med i år.....Men du kommer att få det kanonbra på din resa:)

      Radera
  3. Sv . du laddar bara hem becel appen och gör som det står . Så kan du lägga till dig i min grupp om du vill "helens hjärtegrupp " och när du ska gå startar du appen och stänger av när du gått klart . Enkelt va !

    SvaraRadera