söndag 3 mars 2013

Steg tre!!!

Sådär då var jag igång med det tredje steget i min vårföljetong : Kom i form Susan:)

Första steget var ju att ha godisuppehåll fram till Påsk......Går kanonbra. Inte så mycket som en endaste liten påse Polly har passerat min mun på två veckor nu.

Andra steget att ha stegmätaren på mig och gå 10000 steg per dag.......Hmm inte 100 där. Jag har absolut varit ute varje lunch och jag har på mig mätaren. Men som en dålig ursäkt var lilla B sjuk i början av veckan = hemma från skolan. Så det blev ett litet tapp där. Men å andra sidan har jag gått långt över stegantalet i dag......Ok skärpning!!!!

Så till steg nr tre. Som jag faktiskt också började med i Måndags.....Utan att ha lovat någon annan än mig själv....

Assiettmetoden......Det innebär att jag äter min lunch/middag på assiett. Alltså får jag inte äta mer än vad som får plats på assietten. ( Oss emellan : Man får plats med mycket om man ger sig den på det."Fniss,Fniss".)Jag får självklart inte ta en andra portion......Detta mina kära vänner är det svåraste för en matglad person som mig.....Men det går hur bra som helst......

Så med dessa tre steg hoppas jag kunna se resultat till Påsk....Sedan ska jag ju förstås träna till GV också  SNART SKA JAG BÖRJA MED DET!!!

4 kommentarer:

  1. Så ståndaktig du är. Du kommer alla gånger att lyckas. Min dietskötersak sa också åt mig att använda assiettmetoden....men hon sa inget om hur högt man fick stapla. Kram

    SvaraRadera
  2. Tänk så olika det kan vara här i livet....jag äter fn alldeles för litet och måste skriva upp vad jag äter och väger mig för att se att jag fn inte blir bara "skinn o ben". Motionera 10 000 steg är avlägset för mig men ett mål är att inte bli stillasittande utan gå minst 5000 steg varje dag. Smågodis slutade jag med för ca 1 år sen men någon liten sötsak vill jag ha ibland. Önskar dig Lycka till med dina mål.

    SvaraRadera