fredag 22 mars 2013

Önskemässa!

På många mässor ser man ju saker som man önskar sig....Men aldrig så mycket som på TURist mässan i Göteborg.....Där önskar iallafall jag alltid att jag kunde få åka både hit och dit.

Nu till helgen är det dags....Vi drar iväg redan nu i eftermiddag och startar vår "jorden runt resa" med att käka på Moon thay i kväll....

I morgon blir det nog heldag på mässan. För det brukar finnas så otroligt mycket att titta på. Sedan måste man ju tävla också. Fylla i en massa kryss och gissningar. För vem vet helt plötsligt slår det kanske till och vi vinner den där önskeresan:)

För två år sedan vann jag inträde till Ölands djurpark för fyra personer. Bara genom att gissa hur många karameller det fanns i ett rör.......Med mitt godisöga var det ju inga som helst problem;).

Jag tänker ha en riktigt skön helg. Med Hotellfrukostar, Restaurangbesök, Shopping, Mässbesök och så självklart passa på att få en kram eller två av sonen som valt att bosätta sig i denna härliga stad:)



Snart är det Påsk!!!

4 kommentarer:

  1. Låter som om du har en härlig helg framför dig. Blir det en godisfråga denna gången med är du nog oslagbar. Att vara ifrån godis så länge som du nu varit, måste ha gjort dig enormt känslig för allt som har med godis att göra. Du förstår säkert att jag aldrig hade kunnat göra om din bravad. Godiset ropar jämt på mig. Ha en trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det som är tråkigt är att jag vet att det inte kommer att smaka gott de första bitarna efter så här långt uppehåll...Tur att Påsken är lång, så man hinner få upp ångan;)

      Radera
  2. Hoppas att ni har haft en riktigt skön helg och att du kommer hem med någon vinst . Min son vann entre på Gröna lund för hela familjen förra året och det är värt ganska mycket så det tackar man för :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har haft det kanonbra....Ännu ingen vinst:( Men det brukar ta ett tag innan man får besked:) Entre biljetter är ju ingen dålig vinst...Mycket sparade pengar.

      Radera