torsdag 13 mars 2014

Jag bara undrar och funderar!

Nu när solen så retligt smyger sig in på mitt kontor hela dagarna. Blir jag ju så sugen på att vara ute.

Så när klockan slagit 17.00 skyndar jag på med middagen och sedan ut ut uuuuut:)

Några kvällar blir det en joggingtur i skogen som lyckligt lottade jag har utanför knuten.

Andra kvällar blir det en rask promenad...

Det är de kvällar när jag promenerar som jag tänker så himla bra.......Funderar och reflekterar över en massa mer eller mindre viktiga saker.

I gårkväll gick jag runt lite i villakvarteren och tyvärr kunde jag inte med att fotografera på folks gårdar.

Men funderade bland annat på: Varför står det en skylt på grinden, med orden varning för löst springande hund?......När grinden står vidöppen:)))

Varför har någon en jättestor Postlåda med lås?.....När luckan som låset sitter på är öppen:))

Nu ikväll tog jag en promenix i skogen och då fick jag se den här fina prispallen.
Undrar just vilket OS den användes?

Mycket annat funderar jag också på....Som ska jag eller ska jag inte låta den här bloggen gå i graven?

Sedan funderar jag på varför jag blivit avstängd från en blogg? Hoppas verkligen inte jag skrivit något taskigt eller dumt. Så att hon som driver den bloggen tagit illa upp.........

17 kommentarer:

  1. Vilka härliga funderingar du har. Prispallen kan du ju övningsstå på så du vet hur det känns sen när du vinner. En fundering kan jag ge svaret på direkt. Du ska INTE låta den här bloggen gå i graven. Absolut förbjudet! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo men jag hinner ju aldrig skriva och då blir det bara halvbra. Men jag får väl skärpa till mig då;)

      Radera
  2. Mycket tankar i ditt huvud , jag förstår var dottern fått dom dragen ifrån :)
    Rolig bild och ja du får ställa dig på och känna dig bäst .
    Vad konstigt att bli avstängd sådär ,förstår att du funderar.
    Kram och ha en fin fredag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är rädd att den brakar ihop om jag ställer mig där (Fniss). Den såg rätt "murken" ut!
      Kram!

      Radera
  3. Svaret på din ena fråga är NEJ. Du ska inte skicka din härliga blogg i graven. Vilka härliga funderingar du får under dina promenader. Det är faktiskt ett mycket bra sätt för att få igång verksamheten på hjärnkontoret. Friskt luft och motion. Själv får jag mina djupaste tankar vid mina strandpromenader. Häftig prispall. Svårt att sia om vilket OS det var. Säkert långt tillbaka i tiden. Hos mig är du inte avstängd? Du har klarat av dopingkontrollen. Helgkram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj bäst att lyda. Inte ofta Bo tar till stora bokstäver;)))
      Skönt att jag får vara kvar på din sida:)
      Kram

      Radera
  4. Visst tänker man som bäst då man promenerar. Jag tror att det är trollen som brukar ha sitt årliga OS där i närheten av prispallen. Härligt inlägg. Ha en skön Fredagseftermiddag. Kram.

    SvaraRadera
  5. Klart du inte ska lägga ner bloggen. Visst tappar man lust och motivation för att skriva ibland, men då kan man ju pausa lite.
    Trist att bli avstängd från en blogg.
    Kram och trevlig helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag kämpar väl på ett tag till....men du vet hur det är. Uppdaterar man inte regelbundet så tappar man läsare och så vill man ju hinna läsa och komentera hos sina vänner också:)
      Kram tebax!

      Radera
  6. Svar
    1. Visst är den toppenfin !
      Kraaam tebax:)

      Radera
  7. Vilken fin prispall du hittade i skogen. Super fin. Kram Åse

    SvaraRadera
  8. Inte stänga bloggen. Även om man, som jag, inte läser så ofta så tittar jag i alla fall in då och då och läser ikapp:). Själv har jag rena rama dramatiken i mitt liv. Inget går att skriva om. Så jag har helt enkelt fått strunta i att uppdatera.

    Ha det gott bland prispallar och låsta postlådor:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj dramatik låter inget vidare:( Hoppas det löser sig!!!

      Kram

      Radera
  9. Men å, är du i funderartagen? Klart du inte ska sluta blogga, men ta för all del en paus tills inspirationen infinner sig. Våren är en tid då så mycket pockar på uppmärksamhet, det kan bli svårt att koncentrera sig på vanliga rutinsaker.
    Jag kravlar och kravlar och försöker komma över stupkanten, och jag tror minsann jag är på G...
    Internet fungerar i nya pörtet och bara det är en glädje, att kunna umgås med alla vänner här i cybervärlden
    Hoppas du får en fortsatt fin helg, jag skulle gärna kliva upp på den prispallen
    Kram från nya pörtet

    SvaraRadera