söndag 2 mars 2014

Bara en helt vanlig Söndag....

Sitter här och har lite tid över:)

Det är ju faktiskt något av en lyxvara nu för tiden.....Nästan ingen har tid för någonting längre.
Undrar varför?

Jag skulle ju kunna ställa mig och vika lite tvätt. Om jag hade känt för det.
Annars kunde jag ju be resten av familjen om en timmes sällskapsspel. Om jag nu hade känt för det.
Jag skulle till och med ha kunnat putsa lite fönster, bakat ett par bröd, slaktat en gris eller gått ut i skogen och skjutit en Älg. Om jag nu hade känt för det och om jag haft någon gris eller jaktlisens att skjuta älg;))

Men jag gör ju bara det jag känner för och eftersom jag just nu inte känner för någonting. Så fick jag lite tid över.

Känn på den du stressade nutidsmänniska;)

2 kommentarer:

  1. Kloka och sanna ord. Njut av att bara vara. Kram Åse

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Jag gillar din livsfilosofi. Den är oslagbar. Kram

    SvaraRadera