fredag 28 februari 2014

Men om jag inte är en Tjej...... Vad F.n är jag då!!!

Hoppsansa här springer veckorna iväg...
Sist jag skrev lovade jag skärpning.....Hmm så gick det med det....

Men nu har jag har faktiskt giltiga skäl till mitt uppehåll.
Jag har nämligen varit i en liten livskris. Jodå så är det. Jag vet att det inte är något att skoja om. Jag vet också att många verkligen mår dåligt och jag menar inte alls att håna någon för det.

Men lite skojar jag och lite menar jag allvar. Så försök nu att läsa mellan raderna.

Vi börjar med lite fakta:

Jag fyller 50 år om några månader.

Jag är fullt frisk.

Jag har inga krämpor och min hjärna är på topp....Alltså jag är snabbtänkt om ni frågar mig;)

Jag har INGEN 50årskris!!!! (Eller jag hade ingen för en vecka sedan.)

Så till saken.....

Förra Söndagen tog jag och lilla B en liten kvällspromenad och hur det nu kom sig så hamnade vi hemma hos min äldste son P. Hans sambo F bjöd in oss på kvällsfika med blåbärspaj och även min yngre son D var där på besök....

När vi så sitter där och har det trevligt så plötsligt blir det helt nattsvart för mig.....
Aldrig hade jag trott att jag skulle ta något så allvarligt.

Jag berättar om en sak som vi ska göra i vår tillsammans med några goda vänner. Då frågar F vilka det var som jag menade. Varpå jag svarar att det är de tjejerna som jag åker till Stockholm med en gång om året.

Det är då det händer!!!!

Yngste sonen....Min älskade  lille pojk säger med skratt i rösten: Vadå tjejer??? Ni kan väl ändå inte kalla er för tjejer....Inte nog med det...Då tar fina goa  P orda och säger att han tänkte precis samma sak......

Fattar ni???

Då just då insåg jag att jag fyller 50 och att det i andras ögon innebär att jag inte längre är en tjej:(((

För dessa små skitungar har jag såklart aldrig varit någon tjej........Men jag lyckades nog dölja mina tårar som brände innanför ögonlocken och på något vis klarade jag av att inte säga sanningen.....

Sanningen att de för alltid kommer att vara små skitungar för mig och aldrig någonsin vuxna....Så det så!!!!

Men om jag nu inte är Tjej längre. Vad är jag då? SUCK!!!

11 kommentarer:

  1. Jag tycker faktiskt att du fortfarande är tjej och kommer förbli så . Jag har träffat många tjejer som är närmare hundra . Är mer en beskrivning hur man känner sig och du känns i mina ögon mycket som en tjej.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du är en tjej Susan. Helt klart. Det är ni alla som ska iväg i gänget. Vilka skitungar. Vet du varför vi skaffade barn? Alltså inte du och jag. :)
    Ärligt talat var det riktigt vilsamt att läsa mellan raderna. ;)
    Jag känner också igen situationen. Har upplevt varianter av den flera gånger. Här och nu bestämmer vi oss för att aldrig bli gamla trista kärringar och buttra gubbar. Själv är jag 26 år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok! Jag hänger på....Ingen sur och butter kärring här inte;)
      Kram

      Radera
  3. I jämförelse med mig är du nästan en liten"skitunge". Tjej är man klart om man känner sig så. Ålder är bara några siffror helt utan betydelse. Jag tror faktiskt att yngre personer är mer åldersfixerade....fast mina barn säger att jag aldrig blir vuxen och det tar jag som en komplimang.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var rädd om dina barn som säger så...Det skulle jag också tagit som en komplimang:)
      Kram

      Radera
  4. Haha! Ja du, vad får man inte utstå av och med de raringarna man fostrat. Och som man sår får man skörda sägs det. ;)

    Men jag tänker inte faktiskt inte i år längre och på om man är ung eller gammal. Jag tänker istället att det är fantastiskt att man fått vara med i ett år till. /Kram på dig snart femtioårig från en som ganska nyss passerat det sträcket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag borde verkligen läsa igenom mina kommentarer innan jag postar dem. Men du fattar, va? :)

      Radera
  5. Du är en kvinna i dina bästa år;-)!!
    Min 16-årige son kallar mig TANT ibland...morr...jag är 44!
    Skitungar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja just det...Det är ju det jag är!
      Visst är de skitungar. hele bunten;))

      Radera