fredag 7 februari 2014

Uppläxad eller upplyst iallafall;)

Här står jag och funderar på vad vi ska hitta på till Fredagsmysmat......Då slår det mig att en av rätterna i ICA kassen passar bra för detta ändamål....

Där kunde den här historien tagit slut.

Men se det gör den inte. (Haha nu snackar vi ordutfyllnad:)))

Jag plockar fram alla ingredienser och gör mig beredd att börja Wooka när älskade lilla B uppenbarar sig i köket. Hon stirrar förskräckt på råvarorna och en liten liten tår letar sig fram i ögonvrån:(

Men Mamma!!! Menar du att vi ska äta det där?

- Eh ??? Ja det hade jag tänkt....Men jag ska steka det först tillägger jag och tror mig ha hittat felet.

Då sliter hon åt sig en av burkarna....Ser du inte vad den innehåller??? Bambuskott!!! Den utrotningshotade jättepandans enda mat....

- Oj då....Tänkte inte på det...Eh liksom. Snabbt försöker jag ta mig ur denna pinsamma situation med ett dåligt skämt...- Hehe men du vet: Det här är ju en konservburk...Hahaha och inte tror du väl att Pandan har någon konservöppnare. "Fniss" "fniss". Ganska fyndigt tyckte jag...

Det tyckte inte lilla B. - Snälla mamma...Tror du på fullt allvar att bambuskotten har växt upp i den där burken?

- Nej det är ju klart förstås. Men det är inte mitt fel. Den kom med Ica kassen. Jag har inte valt den..Du snälla...

Om nu någon har en JättePanda som husdjur. Hör av er så kan ni få en burk Bambuskott av mig.:)

16 kommentarer:

  1. Det är väl härligt med barn som reagerar för livets orättvisor. Maten blev väl lika god utan bambuskott? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag är jätteglad att hon tänker som hon gör....Maten var supergod utan bambuskott:)
      Kram

      Radera
  2. Skicka alla världens barn till Sotsji så de kan säga några sanningens ord till den där ryslige Putin! För det är det inga vuxna som vågar! Härligt ögonblick där i köket, jag förstår att du inte hade det helt lätt och att vuxenhumorn inte gick hem. Nice try liksom;-) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej vet du vad. Det vore det sista stället jag skulle låta min dotter åka till så länge det äcklet finns kvar där:(.
      Nej ibland får man inte gehör för sina käcka skämt;))
      Kramar!

      Radera
  3. Ha ha vilket klokt barn du har . Tyvärr är väl barnen mer upplysta om div saker än oss vuxna för jag hade aldrig tänkt den tanken att det är mat till Pandor . Hoppas ändå ni fick ihop en god middag.
    Kram och ha en fin helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte heller om det är just de skotten som konserveras man ska undvika. Det är väl mer Bambu som skövlas exempelvis till Kinamatpinnar....Men ändå så härligt att hon reagerade....Middagen blev supergod:)
      Kram!

      Radera
  4. Man kan få till sig många klokheter av barn. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man är aldrig för gammal för att lära och att tänka till!

      Radera
  5. Inte äta upp pandornas mat! Din dotter är vis:). Och efterfrågan skapar tillgången. Så är det. Din dotter är klokare än du:)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ha,ha ......Man kan ju inte tänka på allt .
    Kram

    SvaraRadera
  7. fniss vilken underbar historia och klok liten B . kram Åse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man får sig en och annan tankeställare som är nyttig:)
      Kram

      Radera
  8. Ur barnamun får man höra sanningen! Jag har heller aldrig tänkt på sambandet, men hon har ju så rätt i sak...
    Hoppas maten blev till belåtenhet trots allt, o utan bambuskott förstår jag. Själv sitter jag o äter böngroddar som snacks framför datorn, dom är väl ändå tillåtna?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oja maten blev riktigt god! Hur det är med böngroddar vet jag inte. Men jag kan fråga om du vill;))
      Kram

      Radera