söndag 23 februari 2014

Skärpning!!!

Nu får det bli lite skärpning här!!

Min mamma brukar säga att små sår och gamla vänner ska man inte förakta....

Det är nog sant det. Men nya vänner är ju också viktiga.

Här har jag under ett par års tid nu skaffat mig ett antal nya vänner genom bloggandet.

Några är riktigt flitiga på att kommentera och jag läser gladeligen om deras liv och kommenterar så ofta som möjligt.

På något vis så känns det som att man känner varandra riktigt väl. Trots att man aldrig mötts....Detta är lite häftigt. Men sedan kommer det en baksida med det hela.

Plötsligt slutar någon att skriva.....Kanske har de bara ett uppehåll, kanske har de helt enkelt tröttnat eller så har det verkligen hänt något....

Då blir jag lite orolig och kan inte sluta fundera på vad som hänt....Kanske får jag aldrig veta. För jag vet ju inte ens vad de heter eller var de bor. Jag vet inte heller om det är deras "rätta jag" som de skrivit om i bloggen eller om de iklätt sig en annan person:)

Nyligen läste jag i en blogg att hon som skriver tar timeout för hon mår dåligt både fysiskt och psykiskt just nu. Jag hoppas verkligen att det är tillfälligt och att hon får bli sitt goa positiva jag igen....

Jag ska försöka skärpa mig nu och börja skriva lite oftare....För nog tröttnar vännerna om man aldrig skriver och till sist är det väl ingen som tittar in längre....

Vad jag vill säga med detta lite vimsiga inlägg är att jag bryr mig om er alla som jag träffar här i "blogglandia".

Kanske kommer vi att ses i verkliga livet, kanske inte......Det spelar ingen roll för ni är mina vänner ändå.

Kram på er alla!!!!

12 kommentarer:

  1. Du har helt rätt i allt du skriver. När en blogg helt plötsligt tystnar blir man lite ställd. Visst känns bloggvänner som "riktiga" vänner fast man inte träffats och man blir lite orolig. Jag blev i varje fall glad i dag när jag såg att du gjort ett inlägg. Jag får besked om det med en gång, så jag håller koll på dig. Kram

    SvaraRadera
  2. Du är ju absolut min vän!!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Visst är det så att när en blogg tystnar så blir man lite orolig, för nog känns det som om man känner sina bloggvänner. Önskar dig en riktigt fin måndag. Kram Åse

    SvaraRadera
  4. Blogglandia är en förunderlig plats att vara i. Man möter så många nyanser av olika människor och visst kan riktig vänskap även uppstå här. Men som du skriver, man får heller inte glömma vännerna IRL. /Ha en fin skrivande vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det!!! Ha en toppenvecka du med!

      Radera
  5. Har oxå tänkt på detta. Ibland då jag kollar lite bakåt i min blogg så kan jag hitta ett namn som jag inte besökt eller som inte skrivit hos mig på länge. Då blir jag lite fundersam om det är för att jag inte varit tillräckligt flitig på att ta min bloggrunda. Jag borde skriva en länk där jag snabbt kan hitta mina vänner. Men tyvärr så har jag inte det så det blir lite hipp som happ ibland ibland. Men jag ska skärpa mig.
    En Tisdagskram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte alltid lätt att hinna med...så är det ju.
      Här kommer kramen i retur fast begagnad;)

      Radera
  6. Jag hängde med i dina svängar. Intressant inlägg där jag känner igen mig själv i dina tankar. Vänta lite. Du menar att jag är ett småsår. ;) Ibland är det svårt att hinna med allt. Jag är rädd för att jag går vilse till slut när jag är på bloggpromenad. Tänk om man inte hittar hem. Vad ruskigt det skulle vara. "Vi har en Bosse Lidén här på hittegodsavdelningen". Egentligen borde jag om någon haft ett alias, men hur skulle det då gå med min reklam för min roman. Det blir en tisdagskram från mig också. En utan klor. Till skillnad från den där badtanten. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ha Du är galen....Sluta aldrig med det:)
      Kram tebax på dig med!

      Radera
  7. Stort tack för alla fina ord, kanske vi ska köra ihop nästa år :)
    Jag har ta i trä mått relativt bra , det värsta va bilresan hem. Är en konstig sjukdom jag har som man inte alls förstår sig på. En armhävning kan däcka mig i flera dagar men 3 mil skidor funkar. Men men mest bra att det gick !
    Kram

    SvaraRadera
  8. Visst är det häftigt att man kan hitta vänner som man ändå inte känner då man aldrig möts. Kul men som du säger jobbigt när någon slutar skriva .
    Önskar dig en fin fredag
    Kram

    SvaraRadera