lördag 15 februari 2014

Kanske är jag unik!

Eller så blev jag  som jag blev, när jag inte blev som jag skulle:)

Jag har inte sett en endaste minut av OS den här vintern....Inga sammandrag inget sportnytt. Helt enkelt ingenting.

Det enda som gör att jag överhuvudtaget påminns om att det pågår ett OS är Facebook......Där får jag veta att Svenskarna tar medaljer och är hur duktiga som helst....

Nyss hade tydligen Charlotte Kalla vunnit ett guld. Inom en minut kom det tolv olika uppdateringar på min sida om det:)

Eftersom jag är glad att någon skriver något överhuvudtaget på Facebook. (Det har verkligen stannat av.) Så blir jag också glad över att se uppdateringar om OS.

Annars skiter jag faktiskt fullständigt i det;)

Men som den "sportintresserade" kvinna jag ändå är....Så har jag idag anmält mig till Tjejmilen 2014.....

5 kg ner står vågen på nu. Sedan start i Oktober och med målet att tappa 20 kg innan September, ser det inte så ljust ut. Men jag är glad om jag når -10 kg. Då kommer jag säkert att kunna springa hela milen på en helt ok tid....

Jag kämpar på med mig och mitt. Kanske är jag unik. Men OS...Nej Tack!!!

18 kommentarer:

  1. Tycker du är värd en guldmedalj. 5kg är ju jättemycket. Tycker du är helt normal när det gäller OS-tittandet. Jag följer inte heller nåt.......och jag känner mig ganska normal. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du:) Ja vi är nog normala både du och jag.....Fast ganska ovanliga;)
      Kram

      Radera
  2. Såg faktiskt reprisen av stafetten och Kallas makalösa prestation. Jag är heller ingen sportnörd men lite stolt blev jag allt över henne och de andra tjejerna. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut att de är duktiga det har jag förstått....Men jag ratar ändå OS som arrangemang och då vore det dubbelmoral av mig att titta bara för att våra svenska tjejer och killar är duktiga:)

      Radera
  3. Ja visst har fb stannat av om man bortser från delningar och reklam typ.
    Wow vad duktigt du varit ( själv kan jag inte skryta med det :() .
    Kul att ha ett mål också , det fixar du .
    Kram

    SvaraRadera
  4. Grattis till din egen prestation. Jag tycker att det är rätt kul att följa OS framförallt nu då det går bra för Svenskarna.
    Ha en fin Lördag.

    SvaraRadera
  5. Naturligtvis fixar du målet! OS? Vad är det? Går det att äta? Var trött på det innan det ens satte igång. Den här evinnerliga smutskastningen och patetiska rivaliteten Norge/Sverige! Och så han Putinstollen(som vi ju dryftat i ett av dina tidigare inlägg...)! Ha en fin kväll. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där har vi verkligen samma syn på saken....
      Kram på dig!

      Radera
  6. Grattis till 5 kg. Kram från Bosse Os ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack BOSse:) Tur att det snart är Söndag så att man kan börja gilla dina uppdateringar igen;))

      Radera
  7. Samma här, jag har inte heller sett på OS. Och precis som du påminns jag om att det pågår i FB eller i massmedia.
    Fast jag är inte ens sportintresserad för egen del heller��.
    Kram




    SvaraRadera
    Svar
    1. Men lite brukar du väl gå på gym och Yoga i alla fall:)
      Kram

      Radera
    2. Du tycks ha lika stort intresse som mina tre damer har för ringlekarna. Jag tror att jag måste kolla upp gamla brevbärare. Antagligen är jag inte far till alla barnen. ;)

      Radera
    3. Men du.....Du har ju varit brevbärare;) Så du kanske är skyldig ändå;))

      Radera
  8. Du är inte unik. Jag slår över till annan kanal så fort jag hamnar på OS-kanal.
    Vad duktig du är som gått ner. Men du är ju knappast överviktig:). Tycker du är fantastisk som anmäler dig till löpartävlingar.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha Inte överviktig??? Nähä....Men skitviktig är jag väl iallafall?;))
      Kram fining!

      Radera