tisdag 28 januari 2014

5 viktiga frågor till kristallkulan!

Jag brukar ju alltid säga att man ska leva här och nu.
Inte titta för mycket bakåt. För det som hänt kan man inte ändra på.
Inte oroa sig för mycket för framtiden. För det som sker det sker.

Men ibland min vana trogen....Alltså ganska ofta så ändrar jag mig;)

Så just idag tänker jag ställa 5 frågor om min framtid till kristallkronan och sedan kommer jag att ge de 5 svaren som jag vill ha.
(Sedan kommer jag med de 5 kanske mer troliga svaren.)
Någon gång i slutet på detta året vet vi om jag hade rätt! Kul va?;)


Fråga nr 1: Spegel, spegel på vägg......Nej jag menar Eh...Hrrm Kära kristallkrona: Kommer jag att lyckas med mitt mål att springa Tjejmilen 2014 vägandes 20 kg mindre än vad jag vägde när jag släpade mig runt 2013?

Fråga nr 2: Blir mina tänder färdiglagade under 2014? (Obs. Detta är en mycket seriös fråga.)

Fråga nr 3: Kommer vi att renovera färdigt vårt hus?

Fråga nr 4: Har jag prickat in "rätt" veckor till min sommarsemester?;)

Fråga nr 5: Kommer jag att fira nyårsafton på Madeiera?

Svaren så som jag vill att det ska bli:

1: Självklart kommer jag att fixa detta:) 5:2 dieten och massor av träning kommer att göra susen!

3: Nja eller nästan iallafall:)

4: Att jag har...Sol, sol, sol i fyra veckor...Åh vad jag längtar:)

5: Med massor av långa vandringar i underbar natur....Jaaa. Det vill jag verkligen att det blir:)

Vadå hoppat över fråga 2? Jag har inte sett någon fråga 2....Eller jag vägrar svar på den frågan då:(


Svaren som är lite mer realistiska och troliga:

1: Kanske 10kg och då är det förbaskat bra gjort av mig:)

2: Nej!

3: Blir man någonsin färdig? Men förhoppningsvis blir lilla toan på övervåningen och trappan till altanen klart innan årsskiftet.

4: Kanske inte sol i fyra veckor.Men långa lediga dagar, kvällar och sommar nätter....Mmmm

5: Svår fråga....Men jo jag tror nog att det blir det:)

I December vet vi hur det blev....Åh hoppas jag vinner;))

14 kommentarer:

  1. Kul idé att göra så. Jag hoppas också att du vinner. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att du både vinner och klarar dina fem mål. Samtidigt hoppas jag att det dröjer tills du och jag vet. För just nu längtar jag inte till december. Kram. Ps. Kul inlägg Susan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla:) Håller med...Först ska vi njuta av en härlig vår och sommar:)

      Radera
  3. Jag är övertygad att du når dina mål. Vilken kul ide.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vem vet kanske når jag halvvägs iallafall:)

      Radera
  4. Du har satt ribban högt men jag är övertygad om att du klarar det. Lycka till! Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Friskt vågat. Hälften vunnet!!!
      Kram!

      Radera
  5. Ja vi får väl hoppas att du klarar dina mål 2014 . Men dessa mål är samma på alla "spåkulan" eller ?
    Du får i alla fall ha en riktigt fin lördag
    Kram

    SvaraRadera
  6. Rolig idé! Hoppas att åtminstone det mesta blir som du önskar😊!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej, så du har en egen kristallkula du, det lät kul att springa och resa och renovera. Tänderna är ett annat kapitel, jag håller också på med en helrenovering...
    Kram

    SvaraRadera