torsdag 16 januari 2014

Alla dessa underbara människor!

Tillbaka på jobbet efter en tvådagars konferens i Malmö.
Har varit super intressant och framför allt så himla kul att träffa sina kollegor för att umgås lite utanför vardagen.

Till helgen ska vi åka till Göteborg för att besöka min yngste son och hans sambo i deras första gemensamma hem.
Sambon L är en ganska ny bekantskap för oss och som alltid när mina söner valt tjejer...En underbart söt och go tjej.

Jag älskar det här med nya bekantskaper. (Inte så att jag vill byta ut någon gammal.) Nej men att fylla på förrådet av vänner och bekanta är alltid lika intressant.

Tänker på alla dessa människor man stött på i livet. Varje år fylls det på med nya ansikten. Genom arbetet, kurser, utbildningar, fritidsaktiviteter och inte minst på resor träffar man nya bekantskaper. Några glömmer man bort och andra blir man vän med för livet.

Jag är alltid nyfiken och intresserad av andra människor och tror verkligen på ordspråket att främlingar är alla vänner som du ännu inte känner. 








8 kommentarer:

  1. Jag håller helt med dig i din inställning till nya människor. Jag läste en gång någon som sagt att om man förutsätter att människor man träffar på är trevliga, så är det förvånansvärt många som är det. Synd att misstänksamheten är så utbredd idag. Ha det gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och för att inte tala om alla man träffat här i Blogglandia:)

      Radera
  2. Ja det är väl kul att träffa nytt folk o få både se o höra nytt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det berikar alltid att träffa och lära känna nya människor:)

      Radera
  3. Önskar dig en fin fredag och mysig helg .
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas verkligen att du inte tappar kontakten med den trevliga familjen med de uppfostrade grabbarna, som underhöll så vackert på flygresan hem. :)
    Berätta nu inte alla sanningar för den nya flickvännen. :)
    Det är vackert när solen går upp och ner i havet.
    Föredrar du Malmö eller Göteborg som stad? För mig är svaret givet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nåja just den familjen kanske inte skulle bli mina bästa vänner:)
      Jag föredrar faktiskt Göteborg...Har aldrig riktigt fastnat för Malmö trots att jag har alla mina rötter där.....

      Radera