tisdag 4 mars 2014

Så klok som en bok!

Här fortsätter vi diskussionerna om åldrar och vad eller vem som är gammal.

Fast jag vet ju att gammal är äldst. Det kan ingen ändra på.

Nu var det lilla B som uttryckte att hon tycker att hennes äldsta bror faktiskt är rätt gammal.

Men näää sa jag han har ju inte ens fyllt 30 år än. Hur kan du tycka att han är gammal?

Svaret kom som från en ordbok.: Det beror väl på vad man relaterar till eller hur?

Kanske inte det mest väntade svaret från en 10 åring:))

Men den lilla damen har alltid slängt sig med svåra ord och oftast träffar hon rätt....


Idag har det varit riktigt vår i luften och lusten att komma ut i friska luften gjorde sig såklart påmind.

Först var jag ute en sväng på lunchen och sedan när stor G kom hem passade vi på att ta en promenad innan mörkret.

Lilla B var på scouterna och G frågade hur länge. Underförstått hur länge vi kunde gå.

Jag svarade lite beskt att hon visserligen inte kommer hem förrän kl 19.00. Men jag har absolut inte tid att gå så länge.

 -För som du kanske vet har jag ett lite annorlunda liv än dig...

- Vad menar du?

- Jo jag kan ju inte bara komma hem från jobbet och sätta mig ner för kvällen:(((

- Nej men det vet jag väl......Du har ju en massa fritidsintressen:)

- ????

- Ja som att vika tvätt, laga mat, förbereda morgondagen och så;)))


Hmmpf!!  Fritidsintressen...Jo jag tackar jag....




10 kommentarer:

  1. Haha! Jag tycker du har lite konstiga fritidsintressen...eller i varje fall mycket annorlunda. Lilla B verkar att vara en klok liten dam. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon är faktiskt klok som en bok:)

      Radera
  2. Ha,ha vilken härlig tjej. Ja inte är vi utan fritidsintressen enligt henne iallafall. Hoppas på att vi får lite sol i morrn, det var länge sen sist.
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  3. Hon har helt rätt. Det beror på vad man relaterar till. Vilken smart dotter ni har.
    Det gäller att ha lite distans när man fäller de där kommentarerna. Så är det för mig. Annars får jag ett nyp i armen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå han har nog lärt sig att välja tillfällen när det är ok och inte;))

      Radera
  4. Ha ha vad härlig hon är med svart på tal :)
    Hoppas du får en fin lördag och tid att ägna dig åt dina fritidsintressen :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hela helgen har jag ägnat årt mina små fritidsintressen:(
      Så där fes den iväg;)

      Radera
  5. Hahaha! Fritidsintressen? Laga mat? Tvätt? Städ? Håhåjaja:)
    Klart att det beror på vad/vem man relaterar till! Vet ju alla;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamenvisstserru;)) Nu råkar jag ju vara ledig idag. Så det är väl bäst att jag kör igång då med alla fritidsintressen:(

      Radera