onsdag 30 april 2014

Godaste soppor i stada:)

Jag har fått förmånen att köpa en sk SoupMaker från Philips till ett riktigt bra pris.

Som Buzzador får man ibland bra erbjudanden som man bara inte kan motstå.

Just den här produkten passade ju mig som hand i handske. Eftersom vi äter soppa två dagar i veckan nu när vi har förälskat oss i 5:2 metoden.

Jag brukar då koka soppa på Måndagen som vi äter av både Måndag och Torsdag.

Nu är det ju inget stort projekt att skära lite grönsaker koka och mixa....

Men det gick ändå att förenkla betydligt med denna makalösa produkt.

Nu kan jag när jag slutar jobbet...Stoppa i ett blomkålshuvud, 6 dl vatten och en grönsaksbuljongtärning i Soupmakern....Trycka på knappen med inställning slät soppa....På med joggingskorna/ promenadskorna. Ge mig ut i skogen 30-60 min och när jag kommer hem så väntar den färdiga soppan på mig. Den håller sig varm i minst 45 min efter avslutat program...(Ett program som både kokar och mixar tar ca 20 min.)

Blomkålssoppan är en av våra favoriter.Vi äter den med ca 10st handskalade räkor..Mums!!!

 Nu har jag även testat Indisk Tomatsoppa och Majssoppa som beskrivs i den medföljande receptboken.
Särskilt Majssoppan kommer jag att göra fler gånger...

Jag kommer också att variera med Morotssoppa, grön ärtsoppa mm.mm...

Många onödiga köksmaskiner har man väl haft genom åren....Men den här är jag övertygad kommer att finnas kvar i mitt kök i evighet Amen:)

18 kommentarer:

  1. Det verkar vara en bra manick. Blomkål är gott. Önskar dig en trevlig Valborg. Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en makalös manick...den går hit, den går dit, den går runt en liten bit;)

      Radera
  2. Den apparaten är något jag gärna skulle velat testa. Den låter ju perfekt. Vad är Buzzador för något? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som Buzzador får man olika erbjudanden att testa nya produkter till ett reducerat pris. Mot att man marknadsför produkten i sosiala medier och resenserar. Man kan även ibland få gratisprover som man ska dela ut till vänner och bekanta för att få dem att säga vad de tycker om produkten....Jag kan jättegärna anmäla dig som Buzzador om du vill....Man väljer själv vilka erbjudanden man vill tacka ja till...

      Radera
  3. Jag äter ofta soppa som jag gjort själv, Tyvärr har jag dåligt med plats i lilla Lyan men den verkar jättebra /M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är verkligen bra och tar inte särskilt stor plats. Jag sköljer alltid ur den i hett vatten, torkar med handuk och ställer sedan undan den.

      Radera
  4. Hej, jag har buzzat ibland själv men den maskinen har jag inte sett. Allt som kan förenkla och spara tid för stressade människor är väl positivt! Själv har jag all tid i världen att koka min soppa på spisen, jag älskar soppor, är en riktig soppoman. För tillfället är det ju nässelsoppa som dominerar, jag varierar den med olika ingredienser, nästa gång ska jag ha i ädelost för att få lite fart på smakerna.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ädelost är ju en gudomlig smakförstärkare ....Mums!!

      Radera
  5. Vad supersmart för det är ju så gott med soppa. Och denna gör det enkelt också. Jag har inte fått det erbjudandet från buzzador men ska nog kika på en sådan.

    Hoppas du haft / har en riktigt fin helg
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är väl värd sitt pris tycker jag....med Facit i hand hade jag gärna betalt fullt pris som är strax över 1000kr.

      Radera
  6. Jag är galet förtjust i soppa så en sådan maskin hade passat bra i detta huset. Kram Åse

    SvaraRadera
  7. Hej där
    Hoppas allt är bra, försöker återvända till bloggvärlden.

    SvaraRadera
  8. Hoppas allt är bra. Hoppas du får en trevlig helg. Kram

    SvaraRadera
  9. Efter soppa brukar det komma en huvudrätt. Eller ett nytt blogginlägg. ;) Har du bloggsemester? Kram Bosse

    SvaraRadera
  10. Ho ho nu saknar jag dig allt i blogglandia :)
    Tack för all pepp , skulle absolut va kul att ses live.
    Kram kram

    SvaraRadera
  11. Jag hoppas du får en fin Midsommar. Kram

    SvaraRadera
  12. Hej och tack för din hälsning hos mig. Så trist att du slutat blogga, varför?
    Kram

    SvaraRadera
  13. Jag skulle bara kolla din bloggtorkakaraktär. Jösses. Det blev inte rött under det långa ordet. Äter du soppa varje sommardag? Hur var det i Skivarp? Vilken månad eller år kommer du att läsa denna kommentar? Sommarkramar från Bosse

    SvaraRadera