torsdag 17 april 2014

Träning,5:2, Glädje och frustration!

Vet ni att det finns vissa delar på vår kropp som aldrig slutar att växa?

Det är inte de delar som vi kanske hade önskat:)

Nej det är faktiskt näsan och öronen......

Vi slutar ju att växa på längden och därmed även våra fötter någon gång i tonåren...Jag vet att vi kvinnor ofta får gå upp en skostorlek efter första graviditeten. Men det beror på att foten plattas ut. Inte att den växer.

Att vi sedan växer på bredden och runt om är ju mer eller mindre självförvållat.

Men faktum kvarstår.....Näsan och öronen fortsätter att växa livet ut.

Visst är det skit va?

Men vad som är värre är att det inte går att träna eller banta bort en stor näsa eller stora öron:(

Nu har jag ju varit igång med mitt 5:2 i lite drygt 6 månader och kommit bra igång med min löpträning...

Äntligen efter många års frustration har jag hittat tillbaks till glädjen i att löpträna. Jag ser resultat och jag längtar efter nästa pass....

5:2 har ju också gett bra utdelning och nu närmar det sig sju kg viktminskning:)

Detta innebär ju mindre klädstorlek, lättare löpsteg, piggare och mer energifull....Och tyvärr att den där näsan som alltid varit lite för stor....Nu är ännu större:)

Glad Påsk alla goa vänner!

18 kommentarer:

  1. Ha-ha-ha. Jag som alltid blivit retad för min långa näsa. Men nu trivs jag med den och vill inte vara utan. Men några kilon skulle jag inte sakna om dom försvann. Glad påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man vänjer sig vid sina egna små "skönhetsfel";)))

      Hoppas din Påsk också var fin!

      Radera
  2. Vilken självdisciplin du har! Haha! Det där med att näsan växer kan man ju överleva. Det enda negativa med det är ju att man kanske får gå upp en storlek i nässolskydd då och då. Ha en trevlig påsk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. :))) Det har jag inte ens tänkt på....Får väl köpa en extra flaska i sommar:)
      Kram

      Radera
  3. En rejäl näsa är bra. Tänk att bara ha en liten fjutt, hur är det då när man är snorig? Den rymmer ju inget så då får man snyta sig hela tiden. Nä, en ordentlig näbb det är grejer det ;)

    Tack för hejaropen och Glad påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja stackars de som har fjuttnäsor:)))

      Radera
  4. Härligt jobbat !!
    önskar dig en riktigt glad påsk
    Kram

    SvaraRadera
  5. 😊😊😊
    Ses på Blåkulla! GLAD PÅSK!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var kul att ses....För det var väl du?;))

      Radera
  6. Jag tror att du måste börja hålla dig till sanningen ibland. Vända på det. Köra 2:5 några veckor. Bara småljuga under två dagar i veckan. Då kommer näsan att minska i storlek. Hur är det med tungan? Är den svart? Själv är jag så trött på min egen näsa. Vet inte hur många gånger jag snutit mig i påsk. Kram Bosse Bus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh är det därför min näsa växer....Nu tror jag att du ljuger Bosse snorkråka:(
      Men okej då en liten kram tebax:)

      Radera
  7. Tack snälla Susan för omtanken. Santos och Zoé åker hem tidigt i morgon bitti så just nu utnyttjar jag varje sekund att gosa med dem.

    SvaraRadera
  8. Man får ha den näsa man har inget att göra åt. Härligt med löpning och viktminskning. Kram Åse

    SvaraRadera
  9. Hej! När jag var barn sa min mormor att människor som lever länge har stora öron. Då började jag kolla öronen på folk och mycket riktigt så hade alla riktigt gamla tanter och farbröder stora öron! Men, det var ingen som sade att de inte alltid sett ut så! Jag har små öron, faktiskt är öronen bland de snyggaste jag har, och jag har ingen lust att de ska bli stora som elefantöron! Näsan däremot har jag inte märkt av att den skulle ha blivit större, men jag hoppas att det enda som ska fortsätta växa på mig är förståndet! Det har blivit lite klent med det må jag säga...
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å nog har du som alla andra blivit klokare med åren....men en del prövas hårdare..
      Kram

      Radera