söndag 6 april 2014

Klart att det finns tid men.....

Så här är det just nu:

Veckan har varit så fullsmäckad från morgon till kväll att jag inte ens hunnit starta upp datorn...

Å det var inte sant , å det var inte sant ....Men snart så blir det lite Påsklov tjoho!!!!

Lite sant var det allt för så här har min vecka sett ut:

Måndag: Jobba till 16.30, Äta, fixa, greja, pula runt och sedan kl 19.00 ge mig iväg ner till Hemköp för att hjälpa till med Inventering. ( Pengar till Frisksportsklubben mot att medlemmar hjälper till ett par timmar då och då.) Hemma ca 22.00.

Tisdag: Jobba till 16.30. Äta och iväg till Frälsningsarmen för att lyssna och titta när en grannkille gjorde sitt examensprov som dirigent till en "Brassorkester".....Mycket bra och han var fantastiskt duktig...Kommer att gå långt.

Onsdag: Jobba till 16.30. snabbt i joggingkläderna och ut på en 4km runda i skogen, duscha, klä på mig och hoppa i bilen och dra till Värnamo för Månadens viktiga träff med "Mat och Prat" gänget....Hemma ca 22.00.

Torsdag: Knäcker till ryggen på något mystiskt sätt på morgonen. Jag vill helst inte berätta vad jag gjorde och ber er alla att inte spekulera;))) Får stå mesta delen av dagen på jobbet och tänker att det brukar bli bra om jag försöker hålla mig rörlig.....Jobbar till 16.30 och gör det STORA misstaget och ger mig iväg å den Afrikanska dansen.......Det var inte det smartaste jag har gjort i mitt liv kan jag erkänna....Efter ca 20 min dans har jag så "J....vla" ont att jag inte längre vet var jag är, vad jag heter eller varför jag ens befinner mig någonstans....På något vis lyckas jag ta mig gående hem ca 2 km och slänger mig på soffan med en kudde och två starka värktabletter....tre timmar senare lyckas jag rulla ur soffan och krypande ta mig upp i sängen. Ytterligare en tablett trycker jag i mig. Vaknar ca 04.00 på morgonen och tar ännu en tablett....Sover till morgonen och som ett trollslag är värken borta.


Fredag: Jag är lite stel hela dagen och väldigt groggy av alla tabletter. Men jag har faktiskt lärt mig att det är det enda som hjälper när jag vrider till min rygg på detta sätt....Vet inte så mycket vad jag gjorde på Fredagen. mer än att jag gick en promenad och handlade....Var en sväng in i beklädnadsaffären och hittade lite fina vårkläder.
På kvällen vågade jag inte ge mig ut för att jogga utan hoppade helt enkelt över det....

Lördag: Upp kl 05.00 för att fixa klart inför dagen. Vi åkte sedan upp till Jönköping för att heja fram lilla B och hennes klasskompisar som tagit sig till länsfinal i schackfyran......Det gick kanonbra tre timmar och fyra matchomgångar senare stod det klart att de blev segrare och vunnit över övriga 10 lag och nu får de åka på Riksfinal i Västerås i Maj!!!! Heja,heja vilka smarta ungar vi har här i skillingaryd!

Efter det var det bara att slänga sig i bilen igen och bege sig vidare till Göteborg. Mellansonen hade bjudit till kalas då han fyller 26 år nästa vecka:) Vi fick fantastiskt god smörgåstårta som hans svägerska gjort och gräddtårta med hallon som hans söta sambo bakat.....Med oss hem i bilen fick vi lilla mini B. Hennes matte och husse hade bestämt sig för att övernatta i "Götet" och utföra lite ärenden på Söndagen.
Vi var väl hemma strax före 21.00 på kvällen och jag stupade i säng redan 22.30.

Söndag: Väckt av liten vovve 06.45..........

Josåatte så ere....Nog har jag väl tid att blogga ibland....Men inte just nu.

Nu åker joggingskorna på igen.....tjingeling;)





16 kommentarer:

  1. Fullspäckat schema! Men det verkar som du planerat in mycket "roligheter" efter jobb. Smart! Att dansa med en dålig rygg var kanske inte lika smart. Hundar brukar vara bra värmedynor, så du får utnyttja det så mycket du kan. Grattis till de duktiga ungdomarna! Ha en förhoppningsvis lugnare vecka den som kommer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack den här veckan har varit lugnare....Men jag älskar ju högt tempo:) Ja det är så roligt att de är så duktiga och dessutom stärker det sammanhållningen i klassen!

      Radera
  2. Roligt att du hittade tillbaka till datorn eller hann tillbaka. För det va väldans vad du har fullt på ditt schema , men det är en hel del trevligheter.
    Aj aj vad jobbigt att göra sig illa, hoppas du mår bättre nu.
    Och se till att va rädd om ryggen
    Kram och ha en fin dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den där ryggen är ett aber....Det kommer alltid helt oväntat och försvinner ofta lika snabbt:( Har lärt mig att stå ut...Men du om någon vet ju hur det är att ha värk.
      Kramis!

      Radera
  3. Jisses vad du har fullt upp. Duktigt av dig att sätta på dig jogging skorna dessutom. Hoppas att denna vecka blir lite lugnare för dig.
    Hejs vejs och ha en bra Måndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där med joggingskorna har ju en dubbel effekt....Jag får alltid mer energi när jag varit ute en tur i skogen.
      Hej hopp snart Måndag igen;))

      Radera
  4. Men titta, trots ditt stressiga schema så har du kläckt ur dig en blogg! Ser man på, o jag spekulerar hejvilt vad du gjorde när ryggen pajade, o jag hoppas förstås att det var något trevligt som på alla vis uppvägde det som sedan hände...
    Ja nog har du haft ett tufft schema, själv har jag inget schema alls, försöker få till lite rutiner i mitt nya liv, men det går sådär...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du känner att det börjar ordna sig snart i ditt nya liv....Ofta får man ju mer energi när våren och sommaren kommer. Samtidigt känner man sig lätt ensam just då:(
      Stor kram till dig och kämpa på!!!

      Radera
  5. Ojojoj... Jag blir trött bara av att läsa ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha:)))Men jag kan ju inte sticka och virka och allt annat som du gör!

      Radera
  6. Jag blir schack matt. Ursäkta! Du verkar vara lika korkad som jag är. ;)Både när det gäller det ena och det andra. Jag vill heller inte prata om vad jag gjorde för dumt i morse. Men jag har ont så in i... Småland. Hoppas det går lika bra i Västerås på Riksfinalen. Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu ser vi fram emot Riksfinalen....Här övas schack nästan varje dag..Inte med mig dock....
      Kram

      Radera
  7. Det där med ryggen lät läskigt. Sånt ska man vara försiktig med. Mjuka stretchningar brukar jag göra. Hjälper det inte, så kallar jag hem dottern som faktiskt är massörutbildad:). Hjälper inte det så gör det inte, för massage är såååå skönt.
    Fantastiskt ändå att du har både ork och lust att hinna med så mycket trots heltidsjobb. Själv pallar jag inte. Jag har blivit förfärligt lat sen barnen flyttade hemifrån. Visst - har inneboende - men de kräver inte samma service som egna ungar:).

    Sköt nu om dig och var rädd om kroppen.

    Stor kraaaaam!

    SvaraRadera
  8. KAnske inte handlar om tid utan om prioriteringen :)

    SvaraRadera