lördag 18 oktober 2014

En lugn och skön Lördagskväll i Oktober.

Så sänker sig åter mörkret över den lilla Småländska staden.

I ett av huset sitter en kvinna och funderar över livet och världen i stort och smått.

Hennes sambo sitter på sitt kontor och gör ???.....Hon vet inte riktigt vad han gör och det irriterar henne lite....Men bara lite.

En bit därifrån har yngsta dottern förhoppningsvis roligt på klassens lilla träff. Några av barnen i klassen har fixat en liten träff och bjudit in samtliga att ses på ett visst ställe i skogen för att "leka" och käka medhavd godis/chips fika.....

Kvinnan känner sig oerhört glad över att dottern haft turen att hamna i en så härlig klass. Där alla tar hand om varandra och vill ses även på fritiden.....

Dagen har familjen tillbringat i den stora staden några mil norröver. Ett styck gummiband blev inhandlat.....+ några värmeljus på Ikea och två påsar twist för 30 kr.....

Kvinnan funderar lite på att byta upp sig till en ny Iphone 6 mobil. Så hon passade på att titta lite på de olika modellerna när de nu ändå var i staden.

Den senaste veckan har hon haft lite problem med sin rygg....Det händer några gånger om året.
Plötsligt helt utan förvarning får hon våldsamt ont i ryggslutet....En smärta som går ner i benen och gör att alla muskler i benen försvinner och byts ut mot  gelé.....

Det tar sedan ett par dagar, innan smärtan försvinner. Lika plötsligt som den kom?
Hon vet inte vad som utlöser den. Ej heller vad som "botar".

Men nu när hon sitter här vid köksbordet känns det som det aldrig har hänt.....

Nu funderar hon starkt på att hälla upp ett glas rödvin och förflytta sig in till soffan. Snart börjar årets första avsnitt av programserien: Så mycket bättre.   

Troligtvis kommer snart dottern hem och han på kontoret dyker nog också ner i soffan för att Lördagsmysa lite....

Kvinnan känner sig ganska nöjd och tillfreds med livet och hoppas att hennes vänner gör detsamma.

Så kan livet se ut i en liten småländsk stad. En helt vanlig Lördagskväll i Oktober.




18 kommentarer:

  1. Visst är livet ganska härligt ändå :)
    Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen det är ju det;)
      tack hoppas din kväll blev trevlig med.

      Radera
  2. Låter tryggt och bra, din berättelse. Fnissade när jag läste, om ditt eller vems det nu till sist blev, paket och postäventyret. Jag kan också konstatera att min inbjudan till Nobelfesten alltid försvinner med Posten....Trevlig helg ! /M

    SvaraRadera
  3. Så mycket funderingar du har. Verkar som en lugn och skön kväll. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lugnt och skönt var det....Nu är det full fart igen:)
      Kram

      Radera
  4. Låter som en alldeles utmärkt lördag tycker jag :)

    SvaraRadera
  5. låter som om du har det ganska bra

    SvaraRadera
  6. Det låter som en ganska lugn och behaglig lördag, förutom den där ryggsmärtan förstås. Hoppas att du slipper sådant i framtiden.
    Tack för din kommentar hos mig och ha en skön ny höstvecka!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ryggen är ett aber...Men annars är ju hösten en skön tid.
      Kram

      Radera
  7. Tror att många känner igen sig där. Låter som familjen Svensson i vilken stad eller by som helst. Fint skildrat.
    Ha nu en fin Måndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det nog....Att det är vardag även på Lördagar i stugorna:)

      Radera
  8. Hej, då kan vi ta varandra i hand du och jag, jag har också en oförklarlig smärta i slutryggen för tillfället. Tidigare led jag ofta av det men på senare år alltmer sällan, vilket jag förstås tackar för. Under promenaderna får jag nu nästan kramp och får böja mig ner med armarna ända till marken för att försöka töja ut musklerna. Hoppas det går över lika lätt som för dig.
    Gula kantareller, nu? Det var inte illa, hoppas dom inte är alltför vattniga, vi ha ju fått så mycket regn att det kryllar av "fulsvamp" lite överallt, alltså såna som mest växer på stubbar o i gräsmattan i stora högar.
    Ha en fin vecka, kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. usch ja ryggvärk är inget vidare:(
      Fulsvamp vill vi inte ha i korgen;)
      Kram

      Radera
  9. Trevligt inlägg. Visst var starten på serien bra i lördags. Jag gillade allas bidrag till Ola. Ett program som jag gärna följer. Bäst gillade jag att läsa om att er dotter har det så bra i klassen på alla sätt och vis. Underbart att läsa. Något som inte tyvärr inte är självklart. Tycker däremot inte om din rygg. Dr Bosse tänker på en nerv som plötsligt kommer i kläm. Antagligen är det svårt att se eller känna något när du inte har något besvär. Återigen går mina tankar till min Ethel Gustavsson i Halmstad som verkar känna varenda liten skavank i kroppen är jag besöker hennes osteopatklinik. Kram Bosse

    SvaraRadera
  10. Tack! Tyvärr lite för många okända den här omgången tycker jag...Svårt att tycka till om låtarna, när man aldrig hört eller sett artisterna tidigare....Men det kan nog bli bra.....Underbart är det med Lilla Bs klass. de har haft turen att få gå tillsammans sedan "dagis". Så de känner varandra väl. Jag tror också att det är en nerv. men vet aldrig när den ska välja att lägga sig fel:(.
    Kram

    SvaraRadera