lördag 25 oktober 2014

Går tiden verkligen fortare?

Ibland tänker jag tillbaks på tiden när jag som ensamstående mamma till två aktiva småkillar, jobbade heltid på annan ort.

Jag jobbade då i en livsmedelsaffär i Värnamo. Som ligger tre mil härifrån.....Mycket OB tid blev det för att få ihop det berömda livspusslet....

Båda killarna och jag själv var medlemmar i en sportdansklubb. Den låg 4,5 mil härifrån åt ett helt annat håll än min arbetsplats.

Killarna tävlingsdansade. Vilket innebar att vi ofta åkte på tävlingar de helger som jag inte jobbade.

Jobbade gjorde jag de helger som grabbarna tillbringade hos sin Pappa.

Träning hade de minst en gång i veckan och ofta gick jag själv på kurs en gång i veckan....Dessutom satt jag i klubbens styrelse, var under en period ansvarig för ungdomsverksamheten och klubbens egen lilla shop. ( Där vi sålde skor och tröjor.)

Men det konstiga är att jag inte har något minne av att jag någonsin kände mig stressad....Eller tyckte att tiden inte räckte till.

Hur kommer det sig då att jag nu med endast ett barn. En sambo, Jobb på hemmaplan och fritidsaktiviteter inom gångavstånd....Nu aldrig skulle hinna med att engagera mig i någon klubb aktivt eller åka på tävlingar var och varannan helg....Dansa natten lång efter ett långt arbetspass. ( De helger jag var sk singelmamma.)

Går tiden helt enkelt fortare? Har dygnet färre timmar?

Eller VE OCH FASA!!!! Beror det på att jag är äldre och tar längre tid på mig att knyta skorna???

12 kommentarer:

  1. Det är därför jag skaffat mig skor med kardborreknäppning. Jag sparar in massor av tid där. Kram

    SvaraRadera
  2. Haha! Ja, Gunnels kommentar var bra :) Det är nog kardborreskor vi ska skaffa oss i den här åldern :)
    Kram och trevlig kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan det va så enkelt?:))
      Kram och trevlig Lördagskväll du med!

      Radera
  3. Klart att tiden går för fort.....det måste väl vara därför vi ska ändra klockorna i natt./M

    SvaraRadera
  4. Tar längre tid med allt- Och dessutom går tiden fortare. Har inte hunnit läsa GP än, inte gårdagens heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där har ett typiskt exempel....En ständigt växande oläst tidningshög:)

      Radera
  5. Ja, tiden flyger iväg på snabba vingar... :-)

    ...för min del har jag upptäckt at jag funderar längre innan jag gör något. Kanske är det detta som gör att jag hinner med färre saker? :-)

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan faktiskt vara en andledning....Frågan är om man funderar för mycket?....

      Radera
  6. Eller så kan det bero på att eftersom du har levt så länge så är en timme inget att jämföra med o då känns den kortare idag än förr

    SvaraRadera