måndag 25 mars 2013

Bikten!

Nu tänker jag bikta mig....För jag har "syndat".

Den som inte vill veta bör genast sluta läsa......

Synd och skam är vad det är!!!!

Jag har misslyckats med två av tre mål:((((

Målet att inte äta godis misslyckades för att jag blev lurad....
När vi var på Thayrestaurang i Göteborg i Fredags......Efter den underbart goda maten får man in notan på ett litet fat tillsammans med små kaffekarameller.....Den lille rackaren var redan inne i munnen innan jag hunnit uppfatta vad som hände....."Snyft" 5 veckors kämpande och så blir man lurad. (Jag tog Bettinas också för hon tycker inte om kaffesmaken.)

Sedan åt jag två karameller på mässan också:(((


Målet att gå 8 km per dag sket sig så det small....Två dagar började jag i stor stil med morgonpromenader....Sedan åkte jag på en förkylning och så blev det ett "uppehåll" på resten av förra veckan:(
I helgen har vi dock traskat minst 8 km per dag. Men då har jag ju glömt att sätta igång appen.....Skit också......

Nåja ny vecka nya tag....Godiset lär ju vara ganska enkelt nu med bara två dagar kvar till skärTorsdagen som är dagen D...

Hoppas jag tar mig i kragen och kommer ur sängen i morgon så att jag får ihop mina km...

Assiette modellen funkar ialla fall bra.....Lite fusk i helgen då vi ätit borta....Men här hemma börjar jag bli ett proffs på att lasta fulla assietter.....

Sedan tänker jag här och nu i denna bikt erkänna en annan sak....Jag har dåliga tankar....Jag funderar allvarligt på att hoppa av Göteborgsvarvet i år!!! Så nu är det sagt!!!

14 kommentarer:

  1. Låter som en trevlig tripp till Gbg med turistmässan mm. Sen synder....jag tycker nog inte att det är så farligt med dem så jag ger dig omg "syndernas förlåtelse"....Men kanske man inte ska ställa alltför höga mål direkt utan lite delmål så att man kan få lite belöning när man klarat dem....Snygg Påskgumma förresten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar för det:)
      Delmål är det ju som jag sätter upp hela tiden....Aldrig något som ska vara för evigt.
      Kram

      Radera
  2. Klart du får en lott för din kommentar hos mig. Om du registrerar/anmäler dig som följare får du en lott till, dvs 2 st lotter totalt. Kram

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Du är en mästare på att stapla ser jag. Har du några bra tips? Men om ingen såg att du åt karamellerna så räknas det inte. Det är bara det som andra ser du äter som det finns kalorier i. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men om ens dotters röst hörs över ett helt kvarter, med orden: MAMMA DET DÄR ÄR JU GODIS!!!!
      Då räknas det nog va?;)

      Radera
  4. 8 km känns för mig huuuur mycket som helst. Jag började promenera en halvtimme om dagen förra veckan... Jag kommer ungefär 2.5 km på den tiden...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast jag går ju flera smårundor om dagen. Typ möter B efter skolan 2 km, eller går fram till affären 2,5 km.....Så med morgon promenad på ca 3,5km blir det lätt 8 om dagen....Bra att du går dina 2,5....Du har inte så lätt att komma ifrån nu. Men din tid kommer:)

      Radera
  5. Det ska va gott å leva! Ha inte sådana krav på dig själv;-)

    SvaraRadera
  6. Fy så fräckt att lägga karameller med notan! Men det där med bikt och så, räcker det inte att säga några Ave Maria så är kalorierna borta? ;)

    Tack för titten och dina snälla ord!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var det fräckt?;) Kanske värt att testa med några Ave Maria:)))

      Radera
  7. Hoppsan! Det var många erkännanden på en gång. Karamellerna skulle inte jag själv ha bekymrat mig alls för. Inte förkylningen heller, är man sjuk så är man. Däremot måste det varit surt att glömma sätta på appen när man nu ändå är ute och samlar kilometer.

    Det där med assiettmodellen.... känns lite märkligt att du ny bygger på höjden istället för att använda tallrik. Är det inte så att du faktiskt lurar dig själv? Använd händerna. Kupa båda händerna och mer än vad som får plats i händerna skall man INTE äta. Det är bara att måtta.

    Kram på dig och GLAD PÅSK!

    SvaraRadera