torsdag 7 mars 2013

Så här var det inte vi sa......

Nu sitter jag här med lediga Fredagar igen......Det kan väl i och för sig vara ganska skönt......
Men det innebär att min heltidstjänst återigen blivit en 80% tjänst och det suger verkligen.

När jag fick det här jobbet i höstas så var det helt klart att jag skulle jobba 80% året ut och sedan gå upp till 100% vid nyåret.....Så skedde också. Ingen var gladare än jag den dagen jag slog igen sidan till A-kassan på datorn och tänkte att aldrig mer ska jag behöva detta.....Aldrig mer ska jag sätta min fot på Arbetsförmedlingen......Aldrig mer!!!

Men så för ett par veckor sedan fick jag beskedet att "Styrelsen" inte var nöjd med förra årets siffror och man var tvingad att göra vissa tillfälliga neddragningar.....Jaha sist in = först ut......Där rök 20% av min tjänst från 1 Mars:(((  (Fast förra Fredagen jobbade jag extra .Då vi har mycket att göra.) 

För att få stämpla upp dessa 20% måste jag nu anmäla mig på AF igen som sökande av heltidsjobb.
Skit,skit,skit......
Dels hatar jag att gå på AF.....Dels vill jag jobba heltid och gärna lite till;). Dels trivs jag så fantastiskt bra med det jobb jag nu har......

Soppa var ordet:(

Men allt ordnar sig säkert. Det brukar det göra. Jag får bita i det sura äpplet och skriva in mig på AF idag.....Sedan får vi se vad som händer....Kanske löser sig situationen snabbt så att jag får mina 100% igen eller så får jag ett nytt spännande jobb inom kort....

Idag skiner solen och våren är helt klart på gång

10 kommentarer:

  1. Lycka till önskar jag. Uppskattar mer och mer att vara "friherrinna" när jag tänker på jobb, lönsamhetskrav mm. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Usch vad tråkigt:-(. Hoppas verkligen det löser sig. Det är alltid en lättnad när man slipper arbetsförmedlingen och a-kassan. Att gå tillbaka dit så fort kan jag tänka att det känns förjävligt.

    Nu håller vi tummarna.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var ju inte så här det skulle bli....Men det ordnar sig. Jag står ju inte helt utan.
      kram

      Radera
  3. Nääee!! Va f**... Visserligen känns det som att det är lättare att få jobb när man redan har ett, men du trivs ju bra så det känns ju rätt onödigt om du ska behöva byta....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas mest på att det snart blir heltidstjänst igen....Men vet inte om jag vågar lita på dem efter detta:(

      Radera
  4. Ja af vill man gärna hålla sig borta ifrån . Jobbigt när man verkligen vill jobba men det löser sig nog snart ska du se. Brukar ju gå upp och ner ganska fort i företag .

    Kram och ha en skön ledig fredag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo så är det...Upp och ner hela tiden:) Bara att hänga med!

      Radera
  5. Så trist! Men eftersom du skriver att det är mycket att göra på jobb, så blir detta kanske bara tillfälligt. Jag måste erkänna att det är skönt att slippa ifrån den här "jobbkarusellen". Nu är det jag som är chef. Ha en fin helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja att vara chef har ju sina fördelar ibland...Men ingenting jag saknar. I mitt förra jobb hade jag ju en chefbefatting och var då den som tvingades att meddela andra när det var tuffa tider....Ingen rolig sits:(

      Radera