söndag 17 mars 2013

Eftersom ni tjatar så;)

Okdå.....Här kommer en liten rapport om hur det går med mina små utmaningar/mål.....

Det går faktiskt riktigt bra du.......
Nu har jag tryckt i mig den här portionen med ljuvlig pasta och skinksås med sojabönor....MUMS!!!!
Det hade lätt gått att öka på med en till portion. Men nähädu....En portion och på en assiett. Så är det sagt och så får det bli.

Nu är jag sugen på något sött. Tur att jag köpte apelsiner;)

Så var det det här med godisförbudet fram till Påsk.......
Ja det är mindre än två veckor kvar nu:) Det kommer jag att klara!!!

Sist men inte minst: Att gå minst 10000 steg per dag.

Ja där kommer jag från och med idag att ändra lite på spelreglerna.....
Det kan jag ju göra eftersom det är jag som har bestämt dem ifrån början. Eller hur va???

Nu tror ni att jag inte har klarat det.

Fel,fel,fel....För det har jag visst det.....Tror jag ialla fall. Men andledningen att jag ändrar är att jag fick ett tips från Helene som driver bloggen Stenströms bloggeria....

Man laddar hem en app till mobilen...Sedan räknar den hur många km man går och för varje km skänker Becel 1 kr till forskning om kvinnohjärtat....

Alltså skapade jag här och nu en ny utmaning....Jag ska från och med idag gå minst 5...6...7 eller va fasen lite tufft ska det ju vara så jag säger 9...nej 8 KM per dag i rena promenader;)!!!!!!!!

Detta innebär ju att jag måste börja med morgonpromenader.....Så i morgon ringer klockan 06.00 och dagens första promenad blir före morgonkaffet:)


7 kommentarer:

  1. Kul att du hängde på och gick för hjärtat <3.

    Vad duktig du är som håller dig ifrån godiset. Jag mumsade i mig massor i lördags tills jag mådde illa och lovade att aldrig mer äta godis . Lär jag nog inte hålla så länge men det är ju egentligen inte gott .

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska ju ändå gå. Så det känns jättebra att göra det för något bra också:)
      Det funkar bra med uppehåll. Bara man har ett slutdatum....SkärTorsdagen då jäklar ska det ätas godis....Men jag håller med:Det är ju inte ens gott;)

      Radera
  2. Duktig flicka! I lördags gick jag 7 km. Ett undantagsfall. Jag brukar inte röra mig så mycket. Men det ska bli ändring på det. Men inte idag. Idag är det fruktansvärt kallt. Och dessutom storm. Jag väntar faktiskt till det blir varmare. Myyyycket varmare.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ladda hem appen från Becel. Så enkelt att kunna hjälpa bara genom att gå. Varje km ger en krona.
      Även om du bara går 1 km per dag, så blir det pengar till forskning om våra små hjärtan:)

      Radera
  3. Jag VILL inte gå 1 km ens. Inte i det här vädret. Det är vidrig blåst :-( och kallt, och hemskt.... Jag kommer få hjärtinfarkt, och då är det ingen idé att gå för våra hjärtan. Liksom ingen mening då ;-)

    SvaraRadera
  4. Morgonpromenader låter tufft, tycker jag. Man man kanske vaknar rejält efter att ha varit ute i kylan. Har du börjat räkna ner inför påsken? Kram

    SvaraRadera