lördag 9 mars 2013

Vett och etikett i varuhuset!

Lite funderar jag på hur människor tänker. Eller vissa människor....För inte bär sig väl folk i allmänhet så illa åt som följande?

Idag tog vi oss en liten tripp till det stora varuhuset Gekås i Ullared.
Inte så att jag ville. Nej och inte heller han i huset som brukar vilja. (Åka till Ullared alltså.)

Nej det var lilla fröken som har tjatat om detta ett antal veckor nu. Kompisar har tipsat henne om den stora sminkavdelningen:))

Nu lät vi oss övertalas och jag funderade och la ihop och drog ifrån Sportlovsveckor/ Påsklovsveckor/lönehelger mm.mm. Till sist kom jag fram till att detta måste vara en alldeles utmärkt helg att åka dit för att strosa runt i lugn och ro.

Fatta hur fel jag hade.......Oj oj oj så mycket folk.

Nu är det så att jag helt enkelt inte klarar av att handla när det är så mycket folk. Då roar jag mig med att studera beteenden istället.

Redan i början av butiken ligger den här stora smink avdelningen. Så medan den där mannen letade tandborstar och dottern irrade runt bland sminket. Stod jag lugnt vid min vagn och betraktade....

Då får jag se en kvinna titta på paketen med våtservetter att ta bort smink med. Hon tittar på paketen en stund. Sedan beslutar hon att det är helt ok att riva upp plastfliken för att lukta på produkten.....Men det räcker inte....Hon måste nämnligen även lyfta upp den översta servetten för att känna på den.....Men vad gör hon nu.....Hon lägger tillbaks den bland övriga....Hmm hon tycker alltså inte om den.....Eller va f...n nu tar hon en annan paket av samma sort och går iväg till sin vagn?????

Sedan har vi ju alla som ställer sina vagnar mitt i gångar eller som när jag väntade på Han och lilla hon nedanför restaurangen......Där står skyltar på flera ställen...VÄNLIGEN STÄLL INGA VAGNAR HÄR......Gissa vad som står där? Hur många vagnar som helst. En våning upp finns hur mycket plats som helst att parkera sina vagnar.....Men varför göra det när man kan göra som man vill?;)

Lite senare när vi kommit till livsmedelsavdelningen. Då har någon "råkat" ställa ifrån sig två överfulla kundkorgar mitt i vägen. Jag står återigen och väntar när jag får se en ung kvinna köra på dessa korgar så att den ena välte. Ut på golvet rullade påskägg och godispåsar blandat med en och annan ost.....Hon som körde på gick bara vidare....Någon som såg det hela böjde sig ner och samlade ihop varorna i korgen igen. Men lät den stå kvar mitt i gången....Alla som skulle fram fick gå omvägar och till sist var det en farbror som puttade intill korgarna till kanten......Suck!!!!

Gissa om jag var glad när vi äntligen kom ut från detta märkliga ställe. Som uppenbarligen tar fram det sämsta sidorna hos folk......


Om vi handlade något?  


Så här ser baksidan av kvittot ut;))
 

10 kommentarer:

  1. Så smaklöst av den där tanten!! Lite som att ta en tugga av ett äpple i fruktdisken och lägga tillbaks det..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man undrar hur hon tänker...Eller om hon tänker;)

      Radera
  2. Folk är helt otroliga ibland....begriper inte att förstörda varor, svinn mm ökar priset på de andra varorna för såklart tar inte affärerna hela förlusten.
    Jag har aldrig varit i Ullared sen jag flyttade till Göteborg och så blir det nog i fortsättningen med.Gillar inte denna hysteri när jag handlar. /M

    SvaraRadera
  3. Man ser mycket konstigt bland kunder. Tror de att de är osynliga när de gör alla de här dumheterna? Eller det är kanske så illa att det är ett helt normalt beteende för dem. Undrar hur de reagerat ifall någon kommit in i deras hem och börjat med nåt liknande. T.ex. dra ut besticklådan, slicka på några skedar och lägga ner dem igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja dessutom såg hon att jag tittade på henne....Men det berörde henne inte alls:(

      Radera
  4. Inga vilda hästar kan få mig att åka till GeKås. Jag blir helstirrig och stressad när det är så mycket folk i affären. Nä, jag handlar hellre på lilla Åhlens i Lund. T o m min dotter som älskar att shoppa, nästan vände i dörren. Hon fick tag på lite sockar, hundleksaker och ett par vinterboots till mig. En låååång resa för det lilla. Och så slipper man reta sig på kunder som du upplevde. Fy tusan.

    SvaraRadera
  5. Jag har hittat många både bra och billiga saker där genom åren. Åker man dit en Måndag eller Tisdag brukar det inte vara alls så mycket folk....Jag retar mig inte alls på folk.....Bara observerade märkliga beteenden.

    SvaraRadera
  6. Det är ett märkligt ställe det där som lockar fram konstiga sidor hos folk . Men oj vad man kan göra fynd . Jag skulle också vilja åka ner men det är så sabla långt . Fast kul är det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du tar E4an ner hit. Så är du halvvägs och då bjuder jag på fika:)

      Radera