fredag 24 april 2015

Det går ju bra det häringa:)

Jag håller vad jag lovat...
Minst en uppdatering i veckan.
Men det var tusan vad veckorna går fort. Varje dag händer det något som jag tänker att jag ska berätta om här....Men eftersom jag inte hinner skriva varje dag. Ja så blir det för mycket att skriva när jag väl fått "tummen ur".

Hmm...Så vad ska jag välja...

Jo alltså förra helgen fyllde min älskade Mamma 80 år. Vi valde att bjuda ut henne på en bit mat. Eftersom hon varit lite krasslig i vinter kändes det som att vi skulle ta det lite lugnt. Först trodde vi att det skulle bli min syster, en av mina bröder och jag med våra respektive.

Men när vi berättat om det för de andra nära och kära. Ja då visade det sig att nästan alla ville vara med.

Vi blev 28 vuxna 2 barn och 3 bebisar....

Mamma fick inget veta. mer än att vi som varit med från början skulle ta ut henne. Så jätteglad blev hon när hela gänget mötte upp utanför restaurangen....Barn och barnbarn med barnbarnsbarn. Några från Stockholm, några från Göteborg, ett par från Halmstad och två från Oslo.

Det blev en mycket trevlig kväll och sviterna efter hennes influensa var som bortblåst.
Jag som tyckt att hon tacklat av och blivit så gammal sista månaderna.....Inte alls!!! Nu är hon samma gamla Mamma, Mormor, Farmor, Svärmor, Gammel....osv,osv som hon alltid har varit.

Lyckliga vi som har henne!!!


4 kommentarer:

  1. Åh, så roligt för din mamma! Vilken överraskning :)
    Ha en fin helg
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blev riktigt lyckat!
      Kram och tack detsamma:)

      Radera