söndag 12 april 2015

Plötsligt händer det!

Nej det är lugnt. Jag har inte vunnit på Triss:). Men det skulle inte förvåna mig om jag gör det snart.

För det händer saker hela tiden. Nästan bara roliga och positiva saker dessutom:).

Att jag inte har skrivit här på ett tag beror på flera olika saker. Dels har jag inte hunnit med det. Dels tycker jag att det blir svårare och svårare att hitta saker att skriva om. Jag vill ju kunna berätta saker på ett lättsamt sätt. Men vill ju inte lämna ut andra och eftersom andra ofta är involverade i saker som händer. Så ja.....Inte lätt det där.

Sedan var det ju som ni vet så att jag blev Farmor i December. Och det tar tid att vara Farmor. Ganska exakt 24 timmar per dygn ägnar jag åt att tänka på dessa små underverk:)

Nu hade jag ju tänkt ägna dagens inlägg åt att se tillbaka lite på vad som hänt sedan senast jag skrev. Även berätta lite om hur planer och mål ser ut nu i vår och sommar....

Men nähä så blir det inte.

För igår var vi bjudna på barndop i Nödinge. Där de små "grabbarna" bor med sina föräldrar.

Tidigt på morgonen gav vi oss iväg och hämtade upp min Mamma i Värnamo. Sedan begav vi oss mot "Götet". Väl där var det först ett litet födelsedagsfirande av min son som fyller år på Måndag.

Sedan splittrades "gänget" för några skulle åka före till kyrkan och någon skulle hämta gäster vid tåg, några gick ut med hunden och några satt kvar i lägenheten......

Kl 15.00 var det så dags för dop.......Eller nähä!!!! inte det inte. När alla sitter ner och prästen hälsat oss välkomna så hörs tonerna av......ja gissa vad?;). Längst ner i kyrkan ser jag sonen och hans älskade med brudbukett och inser vad som är på gång......

Så innan dopet fick vi vara med om det underbara när två förälskade säger JA till varandra och lyckan är total!!!

Efter vigselakten blev det en kort paus för att gratulera och skåla för brudparet. Sedan kunde då dopet börja.....

Vi kom hem ganska sent i går kväll och när jag nu så smått börjar fatta vad som hände. Ja då känner jag mig bara så glad och lycklig!!!

Men nu är min tanke att jag ska komma igång med Bloggandet igen. Minst ett inlägg i veckan...Så allt det där jag skulle ha skrivit idag. Det tar jag och skriver om en annan dag:).

Ser ni att det står LURAD i pannan på mig?





18 kommentarer:

  1. Vilken härlig överraskning ni fick vara med om! Det är ett heltidsjobb att vara farmor/mormor, helt klart. Man tänker på dem konstant. Det blir inte plats till så mycket andra tankar...men vadå?...det finns ju inget som är viktigare. Kul att se dig här inne igen. Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej just det....Det finns ju inget viktigare:). Kram

      Radera
  2. Vilken underbar överraskning!
    Jag har ju aldrig fått vara mormor och farmor på riktigt. Mina pojkar har inte barn och Eva har bott på Sicilien i 30 år och hennes två barn har jag aldrig fått rå om på riktigt. En vecka om året skapar inga närmare relationer ens mellan farmor och barnbarn.
    Ha en skön vår!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag som tycker att det är långt med 24 mil.....Förstår att det varit jobbigt att ha dem så långt borta.
      Kram!

      Radera
  3. Vilken härlig dag, så underbart med både vigsel och barndop. Kram Åse

    SvaraRadera
  4. Men så roligt! Och vilken överraskning....jag blev nästan lite rörd när jag läste det :)
    Och jag förstår att du njuter av att vara farmor. Och roligt att du bloggar lite igen!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag som är så lättrörd han inte ens snyfta. Mina ögon var som en brandspruta.....Det bara forsade hejdlöst.
      Kram!

      Radera
  5. Men vilken överraskning vissa blir glada av sånt hörde nån annan som råkat ut för det där o blev irriterad över att de inte hade fått veta innan, hade med kläder o presenter osv att göra de var inbjudna till en grillafton som blev till brölopp med grillat :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh jag tycker att det är så bra när de som gifter sig väljer hur de vill ha det.....Förstår inte hur man kan bli sur över det?. Min andre son gifte sig hemligt på Kreta förra sommaren och vist hade jag velat vara med. Men det var deras val och jag glädjs med dem:)

      Radera
  6. Sååå roligt. Kan tänka mig att det kom en och annan glädje tår på din kind. Härligt att läsa att det händer en massa positiva saker i ditt liv. Njut nu av den här dagen som kanske oxå bjuder på överraskningar vem vet?.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi snackar inte tårar....Vi snackar vattenfall;)
      Kram!

      Radera
  7. Surprice, surprice! Det blev mycket roligt på en gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbart!!! Jag älskar överraskningar:)

      Radera
  8. Hej! Precis så gjorde även exets dotter för exakt tre år sedan. Vid sonens dop vigdes de tu. Det är ju praktiskt för då är släkten ändå samlad....och så blir det en rolig överraskning såklart.
    Förstår att det tar på att vara farmor. Fast farmor kan jag inte bli, bara mormor. Och fler barnbarn lär det inte bli, dottern är mycket bestämd på den punkten. Men man kan ändra sig, än har hon förutsättningar att sätta ett barn till världen. Men så är ju hon farmor själv så då tycker hon det räcker så. Så nu har bloggtarmen börjat låta igen, så roligt. Jag är alldeles förtvivlad över hur många som lägger ner sina bloggar nuförtiden. Då blir det ju bara envägskommunikation, kommentarer hos mig men var ska jag följa dem då? Undrar ju jag då...
    Ha en solig vårvecka, det ska jag, fast vindarna är både starka o kalla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm det är många som slutat blogga...Jag ska försöka hänga i nu.
      Kram

      Radera
  9. Vad roligt! Kan tänka mig att du kände dig totallurad. Fast på ett bra sätt.

    Roligt att du är tillbaka.

    Tur att man inte behöver åka hiss i så många kyrkor ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bästa luret;)....
      Haha...Nej det skulle vara upp i prediksstolen då.....Men där har ju inte jag att göra:).

      Radera