torsdag 30 april 2015

Där förbrukade jag lite av min tur.

Att katten har nio liv. Det vet ju alla. Men är det någon som vet hur många turdagar vi människor har rätt till?

Jag anser mig vara lite av en turmänniska....Alltså inte att jag springer och vinner jämt och ständigt. (Kan iofs bero på att jag väldigt sällan spelar eller köper lotter.)

Men lyckligt lottad i livet....Inga större katastrofer....Värme på elementen och mat i kylskåpet....Tre fantastiska barn och två ännu mer fantastiska barnbarn.....Både jag och sambon har fasta jobb.....(Även om jag har testat på att vara arbetslös.)+ en massa andra saker att vara tacksam för.

Jag bor i landet Sverige som är ett välfärdsland och där det klagas på allt och ingenting....

Nog klagar jag också ibland...Annars skulle väl folk börja klaga på mig;).

Men på det stora hela är jag nöjd och tacksam.

Det får mig ibland att bli lite rädd. För hur mycket tur och lycka får varje människa sig tilldelat?

Idag hade jag sådan där tur som man bara inte vågar hoppas på. Som en del i mitt "tursamma" liv hade jag förmånen att sluta arbetsdagen redan kl 12.00 idag.

Jag slängde mig på cykeln och trampade ner till Hemköp för att handla lite smått och gott. Han i huset jobbar och lilla B är med en kompis familj i Jönköping.

Alltså hade jag gott om tid att strosa runt och välja lite bland godsakerna inför helgen....

Sånär jag lastat upp allt på bandet och ska ta upp Mobilen/plånboken/korthållaren/halva mitt liv!!!

Hjärtat börjar slå dubbelvolter när jag inser att båda fickorna på jackan är tomma.....Snabb koll i varukorgen bekräftar min oro.....Ingen Mobil/plån......Ni vet vad.

Snabba tankar om jag kan ha lagt den hemma...Samtidigt som jag är beredd att lämna varorna för att cykla hem....Jag ber kassörskan vänta en sekund. Medans jag springer ut för att se om jag tappat den vid min cykel....

Där och då insåg jag vilken turmänniska jag är.....Den låg i cykelkorgen....Fullt synlig för vem som helst....

Nu tror jag gott om alla människor. Jag är övertygad om att 99,9% av de som ser en Mobil/ Plånbok/ Ni vet vad....De rör den inte ,om den inte är deras....Men faktum kvarstår att det finns en liiiiten del av människorna som inte skulle kunna låta bli att anse att den faktiskt var deras. Nu när jag varit så slarvig och lämnat den där utan uppsikt...

Så nog förbrukade jag lite tur idag igen:).

Jag önskar er alla en riktigt skön Valborg!

8 kommentarer:

  1. En riktig solskenshistoria. De flesta är nog väldigt hederliga, men tyvärr råkar man ju ibland ut för motsatsen. Du förbrukade nog en hel del tur där...om du nu är så att vi har fått en viss del tilldelad. Kram och ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag känner allt att det gick en rejäl dos tur där:)
      Kram

      Radera
  2. Oh, vilken tur du hade där :)
    Och som du säger, så har man ju halva sitt liv i mobilplånboken :)
    Ha en trevlig helg
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Huja....Det är inte klokt vad beroende man blivit av mobilen och vad mycket man samlar i den....
      Kram

      Radera
  3. ja men vilken tur o tänk om det spöregnat hur hade mobilen mått då :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm Tänkte inte på det;)) Då hade jag ju ändå mer tur....

      Radera
  4. GAAHH! Vilken fasa! Vilken tur!

    SvaraRadera