tisdag 18 december 2012

Tomten har varit här:)

Här sitter jag nyduschad och alldeles skållad i skinnet......

Vi har något som vi inte haft på VÄLDIGT länge....

Vi har fått varmvatten, och då menar jag VARMT/HETT vatten i kranar och dusch.....

Kalla det I-lands problem den som vill. Men det är inte roligt att duscha i fesljummet vatten. Eller att tvingas koka vatten för att grytor och annat ska bli rent när man diskar.....

I helgen som gick fick jag nog!!!! Jag har tjatat om detta vatten i jag vet inte hur länge. Men nu lyssnade då äntligen mannen i huset på min klagan och lyckades komma på vad som var fel.....

Dessvärre blev det inte varmare. Utan kallare efter att han mixtrat lite;))
Men nu visste vi ju ändå vad som behövde göras.

Igår ringde han så till rörmokaren som sa sig ha tid att komma på Torsdag.
Min erfarenhet av rörmokare är att de ALDRIG kommer när de ska. ( Gäller andra karlar också ("Fniss") )

Nu kom han inte när han skulle den här gången heller. Han kom två dagar för tidigt:)))
Kanske var det tomten som sagt åt den unge mannen att jag var i nöd.......

Det tog honom 10 minuter att byta en ventil....Sedan kom det varmt, varmare, hett och ändå hetare vatten ur kranen.

Jag sa puss och tack och slank in i duschen....Där stod jag sedan kvar hela lunchen tills jag såg ut som en marsipangris....Underbart var det:)

Jag tror att jag tar en dusch igen vid trefikat;)

10 kommentarer:

  1. akta så du inte skrumpnar innan jul :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som ett russin och hamnar i glöggen;))

      Radera
  2. Skrattade gott när jag läste om dina duschäventyr. Håller med....fesljumma duschar är ingen höjdare. Här är det barnbarnspassning som gäller hela veckan, så min blogg får vänta. Ha det så bra både i och utanför duschen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt rätt Gunnel!!! Barn och barnbarn framför allt!

      Radera
  3. Tänk att det ska ta sådan tid innan man får ändan ur vanen att fixa något sådant . Men å andra sidan skulle du ju inte njuta av din dusch lika mycket nu om du inte fått vänta .Nu blir det ju ett ordentligt julbad ( dusch ) :) hi hi

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant....Man njuter mest av det man saknat:)

      Radera
  4. Vilken tur att du hann bli ren till jul! och tänk hur enkelt det tydligen var att fixa. Det är INTE kul att duscha eller bada när man inte kan få så varmt man vill. Och som Stenström säger ovan, så njuter man ju verkligen mer när man inte haft varmvatten på ett tag. Sånt som vi tar för givet. Och hua, hemska tanke: tänk om du inte haft nåt vatten alls?

    Julkram
    Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja i värsta fall hade jag fått smälta snö;)

      Radera
  5. Så härligt att du kan få bli riktigt ren och fin till jul!
    Att inte få duscha och bada i ordentligt varmt vatten är verkligen hemskt, så jag förstår mer än väl din förtjusning.

    Tack för den vackra buketten!

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera