onsdag 19 december 2012

Varm i hjärtat!

Nästan varje dag händer det något som gör att man blir varm i hjärtat.....
Om man tänker efter alltså....

För oftast är det ju så att vi mins de där tråkiga bitarna och glömmer bort allt det där roliga, mysiga, härliga som livet har att ge.

Något som just nu gör mig varm om hjärtat är hur lycklig och glad jag är som fick det här jobbet i höstas.
Som jag skrivit tidigare så var det fruktansvärt tufft att mista sitt jobb och med det en del av sin identitet och självkänsla.....

Men mitt i alltihop såg jag för det mesta ljust på framtiden och försökte göra det bästa av situationen.

Så till sist med massor av nya erfarenheter i bagaget fick jag ju till sist ett jobb.....

Häromdagen ringde min "jobbtelefon" på kvällen och när jag svarade sa en röst: Hej det här är Linnéa från blomsteraffären.....Jaha sa jag du har nog fått fel nr....Är det inte Susan? .....Eh Jo???
Ja för vi har blommor här till dig. Kan vi komma upp i kväll?

Det visade sig vara från en av våra kunder. De ville tacka för gott samarbete och önska god jul:)


Igår kom uppskattning från företaget i form av en julklapp.

Jag vet att många tycker att det är självklart med julgåvor från arbetsgivare. Det tycker inte jag och jag gläds så oerhört för varje bit av uppskattning.....

Nu sitter jag här och tittar på blommorna och är alldeles varm i hjärtat och glad och tacksam.....

Jag vet att många har fått tråkiga besked i höst om uppsägningar och jag vet hur tungt det är.
Men till er vill jag säga: Försök att hålla huvudet över vattenytan. För det löser sig till sist och snart kanske det är du som sitter där med en blomsterkvast från en nöjd kund......Ge bara inte upp!!!

12 kommentarer:

  1. Mysigt. Visst är det härligt att få uppskattning! Själv har jag inte de senaste tio åren fått minsta lilla från min egen arbetsgivare. Lite märkligt kan man tycka eftersom jag är ende anställde som sköter kontoret.

    Grattis i alla fall. Det är ett kvitto på att du gör ett bra jobb.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker jag verkar vara en "snål" arbetsgivare såvida företaget inte går väldigt väldigt dåligt. Jag är nu pensionär och har alltid fått något litet tom när jag jobbade statligt. /M

      Radera
    2. Du är säkert uppskattad Birgitta...Prylar och presenter är inte så viktigt...Bara man trivs:)
      Kram

      Radera
  2. Svar
    1. Ja det är så kul att de inte bara tackar chefen utan även oss säljare:)

      Radera
  3. Otroligt vacker bukett! Förstår att du njuter av den och uppskattningen. //M

    SvaraRadera
  4. Det är alltid kul att känna sig uppskattad...om det sen är med ord eller presenter har nog inte så stor betydelse. Du har rätt i att vi ofta ältar allt negativt, men glömmer att ta fram det positiva. Kanske ett bra nyårslöte att ge....att försöka tänka mer positivt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att tänka till ibland...Men sedan är vi ju bara människor;)

      Radera
  5. Vad roligt med uppskattning !
    Sug åt dig och njut.

    Annars önskar jag dig en riktigt god jul
    Kram

    SvaraRadera