söndag 14 september 2014

Alla dessa val!

Börjar dagen med att gå ner för trappan....(Slipper välja mellan hiss och trappa.). Kunde valt att åka på trappräcket . Men det sitter lite illa till.

Väl nere i köket....Kaffe eller The?
Enkelt val för mig. Alltid Kaffe på morgonen. Sedan The resten av dagen.

Gröt eller fil?...Kokt eller stekt ägg?.....Mörkt eller ljust bröd?.

Idag skulle jag och lilla B åka med några vänner till ett lopp som lilla B var anmäld till.
Vi hade bestämt att möta upp dem ett par km härifrån.

Alltså nästa val: Cykla eller gå igenom skogen?

Väl på plats var det ju bara att åka med och sträckan som lilla B skulle springa var redan bestämd.
Huruvida hon skulle springa fort eller i ett lagom skönt tempo kunde ju inte jag välja....Så under några timmar på förmiddagen vilade mitt väljarsinne....Hmm finns det ordet?.

Väl hemma igen.....Nöt eller fläskkött i Söndagsgrytan?. (Blev båda sorterna.) Potatis eller Ris?.
Sallad eller kokta brysselkål?, Vatten eller vin...Nej stopp där...Det är Söndag = Vatten;)).

Känner mig lite lat och beslutar mig för att springa en liten runda jag med.....Så börjar det igen:). Skog eller asfallt, långt eller kort, snabbt eller skönt behagligt tempo.......

Hela tiden alla dessa val och nu sitter jag här och vet att det är något mer viktigt val idag....Stora G har tagit med sig lilla B ut på jobb....För det här stora valet måste bevakas i alla möjliga medier.

Snart kommer de hem och då ska vi gå ner för att göra våra viktiga val.

Sedan tror jag att jag ska välja att inte göra så mycket mer idag:).

Ha en skön vecka alla goa!

11 kommentarer:

  1. ja tänk va alla dagar består av att man måste göra val :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen så är det ju...Hela, hela tiden;))

      Radera
  2. Många val blir det...men tänk vad trist om man inte fick välja!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men ibland är det skönt att andra väljer åt en;)

      Radera
  3. Det har tydligen varit Aftonbladet eller Expressen för dig hela dagen precis som för Gösta Ekman. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du vet Gösta och jag vi har mycket gemensamt;))

      Radera
  4. Det var också ett val. Att inte göra så mycket mer idag. Det är en himla tur att de flesta val sitter i benmärgen. Annars skulle man bli ruskigt trött. Eller pigg. Ibland väljer min kropp åt mig. Vem är jag förresten? Jag väljer valet att passa. Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Menar du att jag ska välja vem du är Bosse?;))

      Radera
  5. Jo, man kan bli tokig - om man tänker efter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja för tusan...Tänka efter får man passa sig för;)

      Radera
  6. Hej, ja alla dessa val. man gör det ju varje dag...är det inte i matbutiken med alla yoghurt och filsorter så är det bland bröden. Är det inte bland alla tandkrämsmärken så är det bland kaviartuberna...pew...:-) :-)

    SvaraRadera