måndag 8 september 2014

Lycka är att lycklig få vara!

Jag känner mig lite förvirrad!
Det händer så mycket i mitt liv nu och det går så himla fort allt.

Jag som brukar ha kontroll och koll på läget, känner att hmm....Nåja det är bara positiva saker så varför klaga:).


Först fyllde jag ju 50 i somras och det gick ganska smärtfritt.

Sedan kom beskedet om att min lille son ska bli pappa till två små godingar.....

När lilla B och jag var i Göteborg i samband med att jag sprang Midnattsloppet. Så fick vi se att det blänkte en ring på sonens finger och de hade alltså förlovat sig.

Nu har båda mina söner med sina fina tjejer varit på Semester tillsammans på Kreta.

Plötsligt kom det ett samtal från den äldre av de båda sönerna.....Han ville bara berätta att han gift sig med sin fina tjej. De har varit tillsammans i över 10 år. Och är så otroligt fina och goa tillsammans.

Nyss var de mina små killar och nu har båda hittat så rätt i livet.....

Jag hoppas och tror att de kommer att förbli lyckliga för båda har hittat kanonfina tjejer....

Och jag då?

Jag får väl försöka anpassa mig till att vara FarmorFarmor och äkta Svärmor så gott jag kan:)

12 kommentarer:

  1. Åh vad mycket roligt som hänt.
    Kan förstå att det måste kännas underbart när ens barn lyckas.
    Och grattis till att du ska bli farmorfarmor.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är verkligen superkul:) Men det händer lite för fort för en halvgammal kvinna som jag;))

      Radera
  2. Det händer mycket kul hos dig. Grattis till att ha blivit "riktig" svärmor, även om jag inte tror du kommer att märka nån skillnad. Vilken härlig känsla när det händer så mycket roliga saker där ens barn är inblandade. Förstår att du längtar efter att bli dubbelfarmor. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va? Så du menar att jag inte behöver bete mig som en riktig satkärring nu?;))
      Ja det är ju så underbart....

      Radera
  3. Visst mår man jättebra när ens barn har det bra! Man kan liksom slappna av och njuta på ett helt annat sätt när de funnit sina livskamrater /M

    SvaraRadera
  4. Tvillingar - det blir kul! Inga barnbarn här än men kommer nog vad det lider. Giftermål ju i somras.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ska bli så spännande och roligt när våra små "Glenn och Glenn kommer in i våra liv någon gång runt årsskiftet....
      tack och tack detsamma!

      Radera
  5. Även om det bara är trevliga saker är det svårt att landa i så mycket. Hitta nya positioner. Det är tur att du är en vältränad tjej i sin bästa ålder. Vilken farmor du kommer att bli. Livets efterrätt som de bruka uttrycka det. Samtidigt finns det alltid ett stänk av vemod när man tänker på hur tiden rusar iväg. Den tycks gå fortare ju äldre man blir. Det går inte att rycka i något snöre och stoppa det oundvikliga. Lördagskramar från Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla goa Bosse....Du satte verkligen ord på hur det känns....Hoppas inte jag blir en allt för pinsam Farmor. Min egen Farmor var en skånsk fru med stort vitt hår. Hon rökte Cigarr och tog sig en grogg på Fredags kvällen;)))) Länge sedan hon lämnade oss. men nog var hon speciell.:)

      Radera