tisdag 26 augusti 2014

Nattsudd i "Götet"

Så var det då dags för det "stora" loppet.....Midnattsloppet i Göteborg gick av stapeln i Lördags natt.

Där stod jag plötsligt inklämd i en startfålla och undrade stilla för mig själv: Vad har jag nu gett mig in på och hur tänkte jag här då?

Jag kände mig ganska säker på att jag nu efter min 5:2 diet och ökad träning skulle klara av att springa milen.
Så det var jag inte så jätte orolig för. Men klockan passerade ju 22.00 innan min grupp ens skulle få starta.

Hur i hela fridens namn skulle jag kunna hålla mig vaken hela loppet?;)

Strax innan första start (Den för Eliten). Öppnade sig himmelen som inte läckt särskilt mycket på några timmar.....

Jag hade varit förutseende och tagit med mig en svart sopsäck, som jag trädde över mig. (För att bli genomblöt och kall redan före start är inte kul..

När så vi släpptes iväg ca 22.10....Var det uppehåll igen. Sedan kom nästa skur vid ca 4 km. Men den sprang jag snabbt ifrån;)).

Att det finns backar i Göteborg. Jag det visste jag. Men att det fanns så många och så långa och så höga....Det hade jag inte tänkt på....(Enligt uppgift så var det 40 meters höjdskillnad under loppet.)

Nu kan jag iallafall blicka tillbaks och vara så nöjd!!!!! Jag segade mig upp för varenda backe och njöt av varje km ända fram till mål. Ivrigt påhejjad av Lilla B och älskade Göteborgssonen D.....
73 min var jag ute och joggade mitt i natten i Göteborg och det var så härligt och av alla dessa lopp jag sprungit genom alla år. Så lovar jag er att detta var det roligaste......


Nästa lopp Tjejmilen i Stockholm..Nästan helt utan backar kommer att gå hur bra som helst nu....



16 kommentarer:

  1. Vad roligt att det fick bli en kul löparupplevelse,måste själv prova någon gång.
    Och det där fixade du ju galant .
    När är tjejmilen ?
    Ska bli kul att höra hur det går där.
    Grattis grattis till en bra prestation.
    SV: jo jag är medveten om att jag är lite hård mot mig själv ibland. Jag har bara 2 lägen on / off så att säga :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du måste testa nästa år. Det var verkligen en helt underbar stämning som inte går att jämföra med alla andra härliga lopp. Det här att man springer i mörker och att alla har likadana tröjor är verkligen "skithäftigt". Tjejmilen är den 6 september.
      Kram!!

      Radera
  2. Stort Grattis! Du är fantastisk! Här sitter jag som en hösäck framför datorn och fattar inte var du får all energi ifrån....jo förresten...du är fortfarande ung. Där har vi förklaringen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Du har ju mycket mer energi till andra saker än vad jag har....Ung? Man tackar:)
      Kram!

      Radera
  3. Bra jobbat! Midnattsloppet sprang dottern för några år sedan, rätt kul att stå längs Avenyn och heja mitt i natten. Att det regnar i Gbg vet väl varenda människa - göteborgsväder, du vet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man tackar:).....Hmm ja nog regnar det ofta där. Men det är en härlig stad!

      Radera
  4. ojoj vad duktigt jag klarar inte ens o springa typ 100 meter

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast jag har ju haft turen att få hålla mig frisk.....Du kämpar ju på med ditt du.

      Radera
  5. Tänk att du kan springa ifrån skurar. Roligt att läsa att du upplevde det som det roligaste lopp du sprungit. Grattis till dig.

    SvaraRadera
  6. Haha...Synd att jag inte känt till att jag kunde det tidigare:).

    SvaraRadera
  7. Kanonbra jobbat, grattis! Och att du dessutom njuter av en midnattslöpning i regn, ja, jag fattar ingenting! Jag har varit och tittat på Midnattsloppet i Stockholm för många år sedan. Satt vid en uteservering och drack öl....så långt sträcker sig min solidaritet, "ler". Men, jag försöker hålla igång även om det blivit dåligt nu med min brutna arm. Nu är ortosen borta och jag har knatat en stund i skogen tills svampkorgen var välfylld. Ha en fortsatt fin helg
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Visst låter det knäppt?;).
      Skönt att du är på bättringsvägen!!
      Kram!

      Radera
  8. Vilken bragd, härlig känsla när man kommer i mål och kan klappa sig för bröstet för att man fixat det. Grattis ! Kram åse

    SvaraRadera