söndag 3 augusti 2014

Vilken sommar!!!

Fatta vilken tid det tog att komma på den originella rubriken.....;)


Här är jag nu. Redo att prata med er igen.....Det tog visst över fyra månader att komma över min skrivkramp, eller vad det nu var som hände.

Plötsligt fanns inte orden där längre och jag insåg att jag inte kunde skriva mer. Dessutom fanns det ingen tid att läsa era bloggar. Och är det något som jag tycker är viktigt i bloggvärden, så är det att ge och ta.

Det som gjorde att jag nu börjar igen. Trots att sommarvärmen håller i sig och att jag absolut inte har mer tid nu än i våras.) är ändå saknaden efter mina vänner här i "blogglandia".

Efter hand ska jag leta upp alla fantastiska bloggar igen och lämna mina små kommentarer om allt och ingenting som rör era liv. Hoppas jag har några läsare kvar som ger mig näring att fortsätta:)

En annan sak som var ganska avgörande var att jag letade i gamla almanackor efter en väns födelsedatum. Då hittade jag en massa kul små anteckningar och insåg att det är ju precis det som bloggen är. En massa kul saker att titta tillbaks på och glädjas över igen. Med datum och allt, så man vet när det hände.

Sommaren har ju varit helt fantastisk på många sätt....Jag hoppas kunna återge en del här i efterhand.

Höjdpunkter har varit  hyrd stuga en vecka i Skivarp, Frisksportläger i Gnosjö, Tid hemma, dagar i Halmstad och Bohuslän....

Men det största som hänt är att jag har fått veta att jag i början av nästa år kommer att bli FarmorFarmor till två små Göteborgare....Det är stort mina vänner och risken är stor att mycket från nu kommer att handla om det......Fattar ni FarmorFarmor:)))

11 kommentarer:

  1. Grattis och välkommen tillbaka. Det är inte många som kan ståta med en så fin titel. Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till att bli farmorfarmor, i dubbelbemärkelse . livets ljuvliga dessert. Välkommen tillbaka till blogglandia. Har du hyrt stuga i Skivarp......där är jag född och uppvuxen :-) Framtill jag var 15 år då vi flyttade en bit utanför byn. Kram Åse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi hyrde en liten stuga längst vägen mot Abbekåsa....Underbar natur och cykelvägen längst kusten in till Ystad är ju bara helt fantastisk!
      Kram

      Radera
  3. Ärligt talat Susan. Jag är glad att du fått lust igen. Du har en härlig humor och kommer att bli en färgklick när hösten känns mörk och dyster tror jag. Grattis till det sista. Underbar bild du inleder med. Jag ser fram emot andra bilder och texter från semestern här i krokarna och är nyfiken på Halmstad. Välkommen tillbaka. Själv har jag haft och har fortfarande mindre tid för bloggandet och FB på grund av manusarbetande. När vi har paus vill jag inte se en dator.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och tack och tack:) Jag ser fram emot er nya bok!
      Kram

      Radera
  4. Grattis igen till den framtida nya titeln :)
    Och välkommen tillbaka :)

    SvaraRadera
  5. Kul att du har hittat tillbaks till oss i Blogglandia. Men så himla roligt att du ska bli farmorfarmor. Ett jätte stort grattis och vad roligt att ha det att se fram emot. Så skriv hur mycket du vill om denna stor händelse i din blogg, vi läser så gärna.
    Kramen

    SvaraRadera
  6. Hej, så roligt att höra ett livstecken från dig! Ibland har man inte orken och lusten, då blir det själva livet som får ta över...men skoj att du kände lite sug igen. Vet du, jag har lite svårt att läsa texten här på din blogg pga den mörka bakgrunden. Skulle du kunna göra den snäppet ljusare vore jag jätteglad!
    Min sommar har ju tyvärr varit eländig så jag hoppas hösten blir desto bättre
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min plan är att göra om hela sidan snart. Jag ska absolut tänka på det med bakgrunden. Klart jag vill att alla ska kunna läsa utan problem. Tack för att du gjorde mig uppmärksam på det.....Ändring kommer jag lovar:)
      kram

      Radera