torsdag 21 augusti 2014

Blickar framåt!

Som sagt var: Hösten kom plötsligt, oväntat och med massor av vatten.
Det vet vi väl alla vid det här laget att sommaren som skulle vara hela Augusti och halva September. Den bestämde sig för att blåsa oss och lämnade snabbt över stafettpinnen till Gubben Höst.

Ingen ide att lägga energi på att gnälla. Nej bara att gilla läget och börja blicka framåt.

Helgen som kommer väntar ju mitt första Midnattslopp och det känns så spännande. Nu hade jag ju när jag anmälde mig, tänkt mig en ljummen Augustikväll....Men men det ska nog bli bra.

Lilla B följer med som PT och vi kommer att övernatta hos familjen som väntar tvillingar....(.De där små Göteborgarna Glenn och Glenn som kommer att dimpa ner i våra liv någon gång Dec/Jan.)

Söndagen (Om jag kan gå då.) Ska vi besöka Liseberg:).

Två veckor senare är det dags för årliga Tjejresan till vår kungliga huvudstad......Helhelg med shopping, god mat och så en liten löparrunda som kallas för tjejmilen. Jag är riktigt taggad för den i år:).


Sedan går det ett par veckor igen innan vi beger oss till London för att turista några dagar. (Present som jag fick när jag fyllde "mitt i livet" i somras.) mera shopping och musikalbesök blir det då tillsammans med lilla B och stora G......


Så nog har jag lite att se fram emot denna tidiga höst:).


En liten tillbaka blick: Blodomloppet i Tisdags gick bra.  Vi tog det lugnt och passade på att njuta av det fina vädret......Eh????

Nej det var inte riktigt sant. för det blåste och regnade småspik före loppet och efter.Ganska bra uppehåll medan vi sprang/joggade gjorde ändå att det var riktigt skönt och framförallt kul.



16 kommentarer:

  1. Vilken otrolig energi du har! Att springa har aldrig riktigt varit min melodi. Jag håller mig till promenader, men är djupt imponerad av alla som orkar. Ni har ett spännande årsslut att vänta på. Och Londonresa mitt i allt ihop. Så härligt det låter. Håller tummarna för dig på lördag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att ha lite inplanerat på hösten....Då går den fort:)
      Kram och tack för alla tummar;)

      Radera
  2. håller med föregående talare jag är nöjd att jag klarar mina dagar som iof innehåller lite träning varje dag :) Men int eför några lopp

    SvaraRadera
  3. Det ska bli jättekul att höra hur det går i Midnattsloppet och hur det va att springa. Jag tror det kommer gå jättebra.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag jagar ju inga tider. Så det kommer säkert att gå bra. Hoppas bara det inte regnar. För publiken är ju halva grejen på ett sådant här lopp:)
      kram

      Radera
  4. Kul att Blodomloppet gick bra. Det blir nog mera småspik i helgen - risk för det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch det regnar väl aldrig i Göteborg;)

      Radera
  5. Jag tror dom har rullstolar man kan låna annars på Liseberg ;)

    SvaraRadera
  6. Jag tycker du har MYCKET kul att se fram emot under hösten. Sådant är alltid stimulerande. Hoppas kroppen är vän med dig genom alla loppen och att vädret är löparvänligt. Ett besök på Liseberg växer man aldrig ifrån. Först och främst - lycka till med loppet. Glenn och Glenn var kul. Helgkram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kroppen ska nog hålla....(Tar det ju väldigt lugnt.) Är mer orolig för vädret.
      Kram

      Radera
  7. Lycka till med Midnattsloppet (och allt annat med) Om du inte redan gör det så kolla GP.se och deras väderprognos, Tror det kan klara sig från regn/M

    SvaraRadera
  8. Men så mycket skoj du har framför dig, och så duktig du är som springer långlopp. Jag har provat det mesta genom livet, men löpning funkade inte alls. Ingen rytm, dåligt flås, svettigt och tråkigt, nä, då dansar jag hellre, eller dansade, numera är det kroppen som säger ifrån. Fördelen med värmebölja följt av regn är svamp i massor, längtar tills jag blir av med ortosen och kan få med mi´g en svampkorg på promenaderna
    Kramen

    SvaraRadera
  9. Ja dans är ju bland det bästa som finns.....
    Hoppas du snart får ge dig ut och plocka svamp igen.
    Kram

    SvaraRadera