söndag 10 augusti 2014

Aj som alla fula ord jag kan!!!!

Inte nog med att jag har en ond häl att kämpa med. Igår när vi gick PW passade jag på att gå in ett par nya "pjuks". Väl medveten om att det då är lämpligt att ikläda sig Compid skavsårsplåster innan man ger sig iväg...

Men inte tänkte jag väl på det inte. Nej jag kände lite att det gjorde ont i "fel" häl. Det tyckte jag var bra. För då kunde jag släppa tankarna på den ständigt värkande vänsterhälen.

Inte förrän vi kom hem upptäckte jag blåsan på höger häl.....Den var stor och helt vattenfylld till bristningsgränsen.

Ett par tre/fyra nålstick senare var den punkterad och tömd.

När jag vaknade idag på morgonen var den tillbaks. Lika sprängfull och ca 2,5x1,5 cm stor.
Jag punkterade den igen. Vatten sprutade ut och sedan satte jag på ett Compidplåster. Nu jäklar skulle den läka.


Så kom då suget efter att springa en liten 5km i skogen. Sagt och gjort.Nu med två värkande hälar:).

När jag kom hem igen hade den förbenade blåsan fyllts på nytt. Nu under plåstret....

Ja just det.....Exakt så var det jag gjorde....Jag förstår nog vad ni tänkte nu.....: Hon var väl inte så in i h...vetes dum att hon drog bort plåstret, som sitter klistrat som ett andra skinn......


Jo det var just det jag gjorde och nu mina vänner kan ni vara väldigt glada att jag inte kan lägga över några bilder. För det är ingen vacker syn, min häl just nu....Kanske om jag ska vara helt ärlig så är väl inte hälar det vackraste annars heller "Fniss". 

Nåja dumhet straffar sig och det är bara att bita ihop. Just nu är mitt stora problem vad jag ska stoppa mina fötter i när jag drar på konferens i morgon!?. Sandaler är jag totalförbjuden att gå i pågrund av min onda vänsterhäl och allt annat kommer ju att skava på min trasiga högerhäl......

Hmmm Sandal på höger och vanlig sko på vänster....Säkert ingen som märker. Eller vad tror ni?

8 kommentarer:

  1. Aj, aj....Ja foppatofflor är ju inte så vackra heller så du får nog göra som du sa, en av varje. Visst blir man arg på sig själv när man kommer på att man inte har tänkt till innan.
    Hoppas att det läker snabbt och ha en bra dag. Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch nej fy för Foppatofflor....
      Tack för omtanken. Kram!

      Radera
  2. Svar
    1. Tja....kanske inte helt ok. Fast sköööönt. Ta av dig skorna tralallala;)

      Radera
  3. Välkommen tillbaka till bloggen , kul att ha dig här igen :)
    Men aj aj vad ont det lät !
    Hoppas att det läker fort fort så du snart kan ut och skena igen
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ont var ordet!!! Ja det gäller ju att låta det läka....Igår var jag ute på PW igen. Inte bra umpapa;)
      Kram

      Radera
  4. Ja, vad ska man säga? Det där suget får man försöka koppla bort. Känner igen det från då jag höll på och plågade mig - men det är 35 år sedan, Tre eller fyra halvmaror blev det i alla fall.

    SvaraRadera