torsdag 25 september 2014

London!

Så kom då dagen när jag fick öppna min 50-års present....

Resa till London med extra allt:)

För mig som aldrig varit i London var detta verkligen en spännande present.

Att jag aldrig varit i London beror ju inte på att jag inte tycker om att resa och uppleva nya platser...

Nej helt enkelt att jag nästan alltid väljer bort storstäder. (Skogsmulle som jag är.)

Men nu i fullvuxen ålder var jag ändå redo för denna världstad. Och ja jag föll som en fura för charmen, pulsen,stilen mm.mm.....






Runt hela Towern planteras 888tusen keramikblommor till minne av de brittiska soldater som stupade i första världskriget



I  Morgon eller på Lördag kommer min sambo (Han den där stora G ) att gästblogga om lite mer fakta och tips från Londonresan.

Vi gjorde väl det som de flesta turister gör. Promenerade, Åkte röd buss, Åkte svart Taxi, Var på musikal (Phantom of the opera.), Kollade in Madame Tussauds, drack AfternonThe och shoppade på Oxford street och Harrolds....Eller nej vi shoppade inte på Harrolds. men vi var där;))

En riktigt härlig långhelg som jag sparar långt in i mitt hjärta....För vem vet jag kanske inte kommer att åka dit igen.....Världen är ju full av platser som jag ska hinna se innan jag dör.....

Inkaleden och Kuba står högt på önskelistan.....

18 kommentarer:

  1. Vilken härlig present , London är en mysig stad och så är även dina bilder ! Kram Åsec

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig resa :)
    Jag är inte heller så mycket för att resa då jag inte gillar att flyga men London skulle jag verkligen vilja åka till.
    Min favoritresa har varit till Edingburg och det va riktigt toppen.
    Kul att din present blev så lyckad.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh...Jag äskar att flyga och resa...Du får önska dig en resa till Edingburg nästa gång du fyller jämnt;).

      Radera
  3. Ja, men så är det ju... det finns så mycket man vill se och så lite tid... (och pengar...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var ju det där med pengar också;))

      Radera
  4. Vilken fin present att få! London har mycket som man vill titta på, så det gäller att gallra hårt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man kan inte hinna allt. Men jag tycker ändå att vi fick mycket gjort på få dagar:)
      kram

      Radera
  5. Tack för Londonbilder. Jag har mer gått åt det andra hållet. Tidigare älskade jag storstäder. Nu väljer jag hellre lugnare och mindre byar. Men du är bara en ung tjej på femtio bast. Du har många ställen kvar att besöka. Hoppas du kommer till platserna från din Bucket List. Kram Bosse

    SvaraRadera
  6. Hej, grattis till de första 50 åren, det är nu livet börjar, _Fråga mig som strax fyller 60....även om sista året inte varit mitt livs bästa. Men jag hoppas på det kommande året istället,. London har jag inte heller varit i, av samma anledning som du, skogsmullesyndromet, "ler". Fast egentligen vill jag resa precis vart som helst, livet måste vara ett ständigt utforskande, fast när plånboken är tom då får man hålla till godo med teve och böcker...så länge
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nog styr plånboken alldeles för mycket i våra liv...
      Kram

      Radera
  7. Åh! London London, mysigare än mysigast. Vilken bra present!

    Nu ska jag ta mig i kragen och börja blogga igen.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Härligt tumme upp och klick på gilla knappen!!!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hej, hamnade på din blogg från en av mina blogvänner :)...
    Härliga London, maken och jag får aldrig nog av den staden och jag tror att det kommer att finnas mycket som gör att vi återkommer. 4 gången för oss i år och vi åkte i augusti i år. Missade dock madame T men det tar vi nästa år. ;-)
    Kika gärna in till mig! Tjingeling

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men hej!
      Du är så välkommen!!
      Nu ska jag kika in till dig:)

      Radera