söndag 28 oktober 2012

Jag är en jäkel på huvudräkning;)

Nu har jag lyckats vända till tider och siffror på ett helt otroligt sätt:)
Som väl alla vet: (Även jag) Ställde vi i natt tillbaks våra klockor en timme.
Det innebär att vi i dag skulle få sova en timme extra med gott samvete. Eller hur?

Nu vet jag att man sällan gör det. Men bara vetskapen om att man förmodligen kommer att vakna av sin egen inställda klocka och då kunna snozza en timme eller gå upp och få en extra lång dag känns ju alltid bra......


Så när jag igår kväll hoppade ner i sängen vid ca 23.00. Tänkte jag att jag ställer om klockan redan nu.......Ja jag VET att den skulle vridas tillbaka. Ja jag har också de första åren varit med i förvirrade samtal om huruvida framåt blir längre eller bakåt vinner tid osv.osv.....Ja jag har också lärt mig alla knep om att ta fram grillen/utemöblerna på våren och ställa tillbaka dem på hösten....

Trots allt detta lyckades jag ställa FRAM klockan;))))

Detta fick följande effekt: Jag vaknar när min kl står på 08.45. Ägnar mig åt snabb huvudräkning och kommer fram till att då är hon ju enligt vad jag borde vara van vid 09.45. Herre min!!! Hur länge har jag sovit?

Sambon och dottern vaknar också.  När jag ska kolla en sak på min mobil ser jag att den står på 06.55......Den har ju ändrats automatiskt och är alltså helt rätt.....(Men då tänker min förvirrade hjärna att hon alltså är 05.55.)
Nära tio minusgrader ute och klockan fem i sju en ledig Söndagsmorgon i Oktober. Sånt är livet;))


Nu ska jag ägna dagen åt att räfsa ner lite löv över mitt trädgårdsland.

Ute i naturen ligger det mattor av löv som ingen räfsar upp. Ändå växer och frodas det i hagen fram emot våren.

Därför brukar jag lägga ett tjockt lager löv över mitt land som jag sedan till våren gräver ner som gödning.....Bara ett litet tips till alla er som fyller svarta säckar och kör iväg med löven.......Vad nu ett tips från en som inte ens kan räkna längre är värt;)

9 kommentarer:

  1. Hahaha! Ditt sätt att räkna är verkligen annorlunda. Det var knappt jag hann med i svängarna. Hoppas det inte blir lika förvirrat när du ska lägga dig ikväll. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag funderar på att strunta i att lägga mig för att komma ifatt....Eller hur tänkte jag nu då?;)

      Radera
  2. Haha räkningen var et väl inge fel på utan problemet var väl att du var trött när du ställde klockan o kanske ännu tröttare när du kollar klockorna på morgonen :)

    SvaraRadera
  3. Jag har äntligen lärt mig att ställa om både klocka och huvud rätt. När du började snurrar runt i matematiken däruppe i inlägget, så bara tänkte jag att "herregud, hur tänkte hon nu?????? Egentligen? Ha ha ha!!!! Vi borde ha sommartid året runt tycker jag.

    Ha en jättefin vecka.
    Kraaaaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja någon form av tid borde vi ha hela tiden;)
      Kram tebax....

      Radera
  4. Ojdå, så rörigt det blev! Skönt med en timmas sovmorgon nu i alla fall:-)Vi borde ha vintertid året om, tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara synd att det är så mörkt på kvällarna nu....Svårt att ta sig i kragen för promenader:)

      Radera
  5. Jo, det förstås...men man får vara hemma och mysa i stället:-)!

    SvaraRadera